
Най-голямата пътна реконструкция в Пловдив, тази на Голямоконарско шосе очаквано влезе в КЗК. Една от отстранените компании – „Парсек груп” е обжалвала избора на „ИСА – 2000” за реконструкцията за близо 16 млн. лева.
Претенциите на фирмата на Бончо Бонев са заради мотивите, поради които е отстранена тя. В протокола към комисията е записано, че „Парсек груп” не са изготвили план за временна организация на движението . Също, не е записан човешкия и технически ресурс, необходим за усилване на асфалтовите пластове.
Другата отстранена фирма „Европейски пътища” също е имала подобен пропуска, свързан с проекта за изготвянето на временната организация на движението. Към момента няма жалба от компанията в КЗК, но срокът още не е изтекъл.
Това означава, че поне в следващите няколко месеца Община Пловдив няма да може да подпише договора за Голямоконарско шосе. Отделно казусът може и да стигне до ВАС, което да го забави до лятото.
Фирмата на Бонев в момента изпълнява два проекта през Община Пловдив – реконструкцията на „Даме Груев” и на ул. „Владая”. И по двете поръчки тя бе отстранена, но след жалби в КЗК и ВАС, те бяха дадени на „Парсек груп” заради незаконосъобразни решения на Община Пловдив.
Средствата за ремонта на Голямоконарско шосе са от републиканския бюджет. За тази година са предвидени 9 млн. лева, като 4,5 млн. лева вече са по сметките на Община Пловдив.
Строителните дейности ще бъдат от землищната граница на Община Пловдив ( Царацовски пътен възел) до бул. „Дунав”. Реконструкцията и разширението ще бъде по одобрен проект – включва разваляне на стара пътна и тротоарна настилки и изграждане на пътна конструкция, бордюри, тротоари, велоалеи , ново кръгово кръстовище и локали. Също така ще има нова ВиК мрежа, отводнителни съоръжения, напоителна система, нови стълбове и ЛЕД осветление.
Максималният срок на всички дейност трябва да не е по-дълъг от 24 месеца.
Голямоконарско шосе е т.нар. официален вход на Пловдив от АМ „Тракия”. Той е началото на проектираната вътрешноградска магистрала, залегнала в градоустройствените планове от 70-те години на миналия век. Тя трябва да минава през целия Пловдив от въпросното шосе през бул. „Васил Априлов”, пробива под Гарата и да се излиза на южното Околовръстно шосе.
Още от категорията
Виж всички
450 ученици от 28 училища ще участват във втория сезон на „Училищни игри на волята"


Акценти
Виж всички




Кметът на Варна Благомир Коцев остава в ареста



Политическият театър! Евтин или скъп - плащаме си го ние
