След успешния бойкот срещу високите цени в големите вериги, който се състоя преди точно една седмица, днес се очаква още една „вълна”. Този път обаче призивът на организаторите е да се пазаруват само български стоки и само от малки магазини.

Припомняме, че инициативата е на 4 организации – Федерацията на потребителите в България, сдружение „За достъпна и качествена храна“, „Обединени пенсионерски съюзи“ и „Системата ни убива“.

Преди 13 февруари, когато беше обявена първа дата за бойкот, медията ни създаде анкета, в която читателите на TrafficNews да отговорят дали ще участват. 84% от анкетираните заявиха, че ще се включат. Малко по-късно при публикуването на резултатите за направения оборот във веригите стана ясно, че продажбите са с близо 30% по-ниски от обикновено. А това показва, че хората не проста са декларирали съпричастност към инициативата, но и наистина са се включили в нея.

При тези резултати на оборота се връщаме седмица назад и припомняме, че служителите в някои търговски обекти определиха посещаемостта като обичайна за часовия диапазон между 9:30 и 10:30 ч., а в други магазини определено отчитаха спад сред клиентите. Също така около 17:30 ч. паркингите бяха значително по-пълни, макар и не толкова, колкото в обикновен ден. Тогава се оказа, че много от хората дори нямат представя, че се протестира днес. Направило им впечатление, че в търговските обекти го няма обичайният наплив, но не се запитали защо.

Въпреки тези случаи обаче бойкотът през деня за града и цялата страна се счита за успешен. След значителния спад в продажбите премиерът Росен Желязков обеща да предприеме законодателни промени за ограничаване на надценките и прекупвачите. А министърът на земеделието Георги Тахов заяви при откриването на изложбите Агра, Винария и Фудтех в Панаир-Пловдив, че няма да позволи МЗХ да бъдат въвлечени в регулация на потребителските взаимоотношения. По думите му порочните практики се установяват от други институции - Комисията за защита на конкуренцията и Комисията за защита на потребителите.