Общинският съвет в Пловдив ще гледа предложение за изменен на Подробен устройствен план в район „Южен” за нова улична регулация и застрояване. Искането е от две фирми, които притежават имоти в зоната на т.нар. Търговии, заключени между жп линията, ул. „Акад. Петър Динеков” и ул. „Прибой.

В зоната има редица промишлени предприятия, но някои от тях не функционират от години, а на места са се появили и малки жилищни кооперации и къщи. След промяната на Общия устройствен план зоната е със статут СМФ2 – смесена многофункционална зона, която позволява и жилищно строителство.

С решението ул. „Прибой”, която е глуха от западната си страна ще бъде удължен,а два парцела по 1800 кв.м и 4000 кв.м, вече ще бъдат за жилищно застрояване и зеленина. В зоната се позволява строителство до 18 метра височина, 60% застрояване, 30% озеленяване, а коефициентът на застрояване е 2,5.

Както TrafficNews две индустриални зони в Пловдив са заплашени да останат без индустрия заради промяната на Общия устройствен план в миналия мандат. Първият казус бе с „Гербера” в район „Тракия”, но проблем вече има и с новия завод на BTL в източната индустриална зона.

Ефектът „Ахрянов”: Инвестиция за 30 млн. в Пловдив в кръгова отбрана – отвсякъде никнат жилищаНовият завод на БТЛ възразява срещу ПУП в съседство, от другата страна продават парцел за застрояване

"Гербера" отрече да има нарушения при новия му мегакомплекс в "Тракия": Никой не ми вярва, че зад мен не стоят хораСтроителният предприемат Георги Чалъмов твърди, че няма нарушения в ЗУТ и никой от Община Пловдив не му съдейства

Пловдивски бизнесмен и „Гербера” в нова полемика за законността на мегакомплекса в ТракияИнж. Къндев застана срещу думите на строителния предприемач, които той изнесе в интервю за TrafficNews

В случая в район „Южен” въпросната индустриална зона е със затихващи функции от години. Там има предимно складове, а превръщането на зоната в жилищна изглежда по-логичното решение. Проблемът обаче все пак остава голямото застрояване на район „Южен” и трудното наваксване от страна на Община Пловдив с публичната инфраструктура.

Така например имотите и зоната попадат в обхвана Южната тангента на Пловдив. Бул. „Акад. Петър Динеков”в  момента представлява тясна квартална улица. В устройствените планове на Пловдив още от 70-те години, тази пътна артерия трябва да бъде алтернативен булевард на бул. „Христо Ботев” от Южната страна, като започва още от Прослав и стига до надлез „Родопи”. Този проект обаче изглежда няма да се случи в близките десетилетия.