Все повече българи използват мобилното приложение еЗдраве за прозрачност и контрол върху разходването на публичните средства на Националната здравноосигурителна каса. Чрез него всеки гражданин може да проследи какви медицински услуги са отчетени на негово име и дали няма злоупотреби със средства, платени от НЗОК.
Интересът към приложението продължава да расте. Общият брой на активните потребители вече надхвърля 260 000, а само от началото на годината над 170 000 души са активирали еЗдраве и имат пълен достъп до електронните си здравни досиета. Потребителите в Пловдив са сред най-активните в страната заедно със София, Бургас и Варна. В сградата на Регионалната здравна инспекция в Пловдив работи кабинет, където всеки желаещ може да получи помощ при активирането на приложението. Освен това от здравната инспекция постоянно провеждат и кампании за популяризиране на електронното здравно досие, като посещават на място фирми и институции, за да съдействат на техните служители. Само през миналата седмица в едно от големите предприятия в града 436 служители получиха съдействие за активиране и достъп до личното им електронно здравно досие, сдвояване на приложението с мобилни устройства и консултации и разяснения относно функционалностите на eЗдраве.
Данните на Здравното министерство показват, че на национално ниво приложението, разработено от „Информационно обслужване“, е изтеглено общо 587 000 пъти от App Store и Google Play, а стартираните потребителски сесии вече надхвърлят 9,5 милиона.
Край на е-подписа при смяна на телефона
Една от основните пречки досега беше необходимостта от електронен подпис или повторно посещение на офис на РЗИ, РЗОК или „Информационно обслужване“ при смяна на мобилното устройство. С новата версия 3.9.0 на еЗдраве този проблем вече е решен.
Потребителите могат сами да активират приложението на нов телефон, без е-подпис и без ходене по институции. Това е една от най-желаните функционалности, посочвани от самите граждани в обратната връзка към екипа на Националната здравноинформационна система.
Как става активирането стъпка по стъпка
Процедурата е изцяло дигитална и отнема само няколко минути:
- Потребителят отваря приложението еЗдраве на стария си телефон.
- Влиза в меню „Профил“ (иконата с инициалите горе вдясно).
- От „Настройки“ избира опцията „Добавяне на устройство“.
- Системата генерира уникален QR код с валидност 5 минути.
- QR кодът се сканира чрез вече инсталираното приложение еЗдраве на новия телефон.
След това профилът се активира автоматично, като се прехвърля цялата информация, налична в Националната здравноинформационна система – прегледи, направления, електронни рецепти, ваксини, хоспитализации, лабораторни резултати и профилактичен календар. Потребителят може да избере и биометрична защита, както и дали да получава известия.
Контрол и удобство в един телефон
Освен че улеснява достъпа до здравна информация, еЗдраве дава възможност и за реален граждански контрол върху отчетените медицински дейности. Приложението предоставя достъп не само до данните на титуляра, но и до тези на неговите деца.
Още от категорията
Виж всички
С признание и аплодисменти: Окръжен съд – Пловдив изпрати своя дългогодишен ПР Галина Константинова