
Изкарването на улица „Генерал Данаил Николаев” от обхвата на Синя зона стана повод за дълъг дебат относно проблемите с паркирането под тепетата в Общинския съвет. Макар по същество спорът да бе дали тази улица ще е по-добре за живеещите в зоната да е в Синя зона или не, бе поставен въпроса и за цялостната стратегия на Община Пловдив по паркирането.
Пловдив преди години бе приел концепция за управлението си на Синя зона на механизма на улиците. С други думи прави се списък с определени улици, които поетапно се въвеждат в обхвата на платеното паркиране. В случая „Генерал Данаил Николаев” бе вкарана преди време в списъка, бе приведена в зоната, а днес, с едно решение бе изкарана.
Често има парадокси, при които определени улици се превръщат в анклав на „безплатно паркиране” между улици в обхвата на Синя зона. Причината е, че те са „пропуснати” в списъка и създават истински хаос с паркирането.
За да няма такива парадокси от Община Пловдив имат идея да променят цялата наредба, като вместо улици се въвеждат цели градски зони, заключени между основни улици. Така цялата зона влиза в обхвата на платено паркиране и няма как да бъдат изпуснати улици или да се въведе само на една такава. Според зам.-кмета по транспорт Тодор Чонов това е пътят, който ще даде предпоставки и за разширяването на платеното паркиране с въвеждането на т.нар. „Зелена зона” извън центъра на Пловдив.
Независимият общински съветник Слави Георгиев обърна внимание, че проблемът с паркирането е многопластов, а не просто взиране в един списък с улици.
„В момента Синя зона е направена така че да има някаква събираемост на общински средства. Дали ще бъде една улица, или няма да бъде в Синя зона, това няма да ни осигури по-чист въздух или да реши проблеми с паркирането. Когато имаме лоша услуга като градски транспорт, липса на многоетажни паркинги, продаване на общински имоти вместо да се правят места за паркиране, увеличението на Синя зона само по себе си – проблемите няма да се решат. Допълнителен проблем е манталитетът на хората да имат между 2 и 3 автомобила. Трябва дългосрочна стратегия за 10-15-20 години. Ние трябва да работим с пловдивчани да ги убеждаваме, че притежаването на много автомобили само ще влоши състоянието. Трябва стратегия и смели решения. Политиката не е само да се върви по общественото мнение, а да се взимат и непопулярни решения, които обаче след малко повечко години, ще се види реалният ефект от тях”, каза Георгиев.
Още от категорията

Щастлива развръзка! Доброволци свършиха работата на институциите, спасиха бедстващата котка Дидка в Кючука

Папа Франциск: Молете се за мен
