Изкарването на улица „Генерал Данаил Николаев” от обхвата на Синя зона стана повод за дълъг дебат относно проблемите с паркирането под тепетата в Общинския съвет. Макар по същество спорът да бе дали тази улица ще е по-добре за живеещите в зоната да е в Синя зона или не, бе поставен въпроса и за цялостната стратегия на Община Пловдив по паркирането.
Пловдив преди години бе приел концепция за управлението си на Синя зона на механизма на улиците. С други думи прави се списък с определени улици, които поетапно се въвеждат в обхвата на платеното паркиране. В случая „Генерал Данаил Николаев” бе вкарана преди време в списъка, бе приведена в зоната, а днес, с едно решение бе изкарана.
Често има парадокси, при които определени улици се превръщат в анклав на „безплатно паркиране” между улици в обхвата на Синя зона. Причината е, че те са „пропуснати” в списъка и създават истински хаос с паркирането.
За да няма такива парадокси от Община Пловдив имат идея да променят цялата наредба, като вместо улици се въвеждат цели градски зони, заключени между основни улици. Така цялата зона влиза в обхвата на платено паркиране и няма как да бъдат изпуснати улици или да се въведе само на една такава. Според зам.-кмета по транспорт Тодор Чонов това е пътят, който ще даде предпоставки и за разширяването на платеното паркиране с въвеждането на т.нар. „Зелена зона” извън центъра на Пловдив.
Независимият общински съветник Слави Георгиев обърна внимание, че проблемът с паркирането е многопластов, а не просто взиране в един списък с улици.
„В момента Синя зона е направена така че да има някаква събираемост на общински средства. Дали ще бъде една улица, или няма да бъде в Синя зона, това няма да ни осигури по-чист въздух или да реши проблеми с паркирането. Когато имаме лоша услуга като градски транспорт, липса на многоетажни паркинги, продаване на общински имоти вместо да се правят места за паркиране, увеличението на Синя зона само по себе си – проблемите няма да се решат. Допълнителен проблем е манталитетът на хората да имат между 2 и 3 автомобила. Трябва дългосрочна стратегия за 10-15-20 години. Ние трябва да работим с пловдивчани да ги убеждаваме, че притежаването на много автомобили само ще влоши състоянието. Трябва стратегия и смели решения. Политиката не е само да се върви по общественото мнение, а да се взимат и непопулярни решения, които обаче след малко повечко години, ще се види реалният ефект от тях”, каза Георгиев.
Още от категорията
Адреналин под тепетата: Пловдив се превръща в сцена за зрелищни каскади и гонки ВИДЕО