Изникнал е проблем с проекта за жп връзка с летище Пловдив. Финансирането за обекта е под въпрос, а това заяви кметът Костадин Димитров на последната сесия на местния парламент. Той го направи като реплика към депутата Манол Пейков, който бе на сесията, за да коментира предложението за градския транспорт.
„Ако искате да помогнете за Пловдив, то може да го направите като депутат с проекта за градска железница. Предстои среща с НКЖИ, защото има проблем с финансирането на проекта“, заяви Димитров и се обърна с апел за съдействие, както към Пейков, така и към останалите пловдивски депутати.
Финансирането на проекта се очаква от Европа през НКЖИ. От държавната компания дори избраха изпълнител за проектирането в лицето на софийската фирма „Евротранспроект“ ООД за 4,2 млн. лева.
Срещу сумата се предвижда изготвяне на инвестиционен проект, технически спецификации за строителство и ПУП. Финансирането е по линия на „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г.
Основната идея е да се търсят варианти за свързване на Летище Пловдив със съществуващата инфраструктура на железопътен възел Пловдив, като това може да се реализира с удължаване на жп връзката между гара Крумово и летището. Дължината на новото трасе е около 4 километра, а проектната скорост на влаковете – 80 км/ч..
Изграждането на железопътната връзка ще осигури бърз трансфер за пътниците, с което ще се повиши нивото на обслужване, отговарящо на изискванията за съвременно придвижване на пътниците.
Проектът е вкаран в цялостното развитие на жп възел Пловдив. Първият му етап включва удвояване и реконструкция на жп линиите, както и пробива под гарата. Във втория е естакада и удвояване жп линиите между Централна гара и гара Филипово. Именно връзката с летище Пловдив е дадена във втория етап, за който ще кандидатства за европейско финансиране.
Изработени са предварителни проучвания по части геодезия, геология, железен път, съоръжения, архитектурно-строителна, сигнализация и телекомуникации, контактна мрежа, външно осветление и пътна. В резултат на направени предпроектни проучвания са разгледани три варианта на трасета, като от НКЖИ са се спрели на първия вариант.
Той представлява изцяло ново трасе, започващо от изходната гърловина на гара Крумово. Влаковете ще се разминават съответно в гара Крумово и гара Летище Пловдив, като ще имат възможност да бъдат приети на всеки един от приемно-отправните коловози в гара Крумово.
Освен новото трасе ще се реконструира и съществуващата жп спирка Маврудово, която се намира на три километра от терминалната сграда на летището. По този начин пътниците ще могат да стигат от град Пловдив до жп спирка Маврудово, а от там на определен интервал от време летището ще организира шатъли, които да ги превозят до терминала.
Още от категорията
Виж всички
Отново важен проект за Пловдив е на пауза: Фирма блокира поръчка за 9 млн. лева в „Тракия"
Рубен Аморим отговори на критиките на Кристиано Роналдо
Темите на Traffic News