Административният съд в Пловдив потвърди финансовата корекция на Общината заради неработещата система на „Индра” в градския транспорт. Магистратите са отхвърлили жалбата на общинските юристи срещу решението на Управляващия орган, който е постановил 5% финансова корекция на проекта или 893 хил. лева.
Въпросните пари бяха взети от бюджета на Община Пловдив още през декември, като тогава дори ЧСИ пусна запор на сметките след изпълнителен лист от МРРБ. Тогава средствата бяха взети от ремонта на „Даме Груев” и „Кукленско шосе”.
По време на делото от Управляващия орган са заявили, че корекцията е заради неработещата система за ел таксуване, както и пропуски в оборудването на автобусите и частично вярната информация по таблата. Те са направили две проверки през 2019 и 2020 година, когато проектът е бил в 5-годишен период на устойчивост. Според проверяващите състоянието на системата в градския транспорт в Пловдив е поради лошото финансово управление.
Интересни доводи за отмяна на корекцията са изтъкнали и Община Пловдив. Юристите са заявили, че Община Пловдив е в в практическа невъзможност да осигури траен автопарк, който да бъде оборудван и това е факт, който не се дължи на лошо финансово управление, а на обективни фактори и на необходимостта от прилагане на специфичните разпоредби на Закона за обществените поръчки. Изтъква се още, че Община Пловдив никога не е поемала ангажимент да промени схемата на градския транспорт, като елиминира напълно частните превозвачи и съответно стане единствен собственик на автопарка.
Съдът е потвърдил финансовата корекция на Община Пловдив, която може да обжалва на последна инстанция във Върховния административен съд.
Докато делото за финансовата корекция се върти, все още няма информация докъде е искът на Община Пловдив към „Индра” за 1 млн. лева. След корекцията зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов заяви, че в иска към испанците ще се прибавят и тези 900 000 лева.
В същото време се очаква нова обществена поръчка за електронна система на градския транспорт. Не е ясно какво въобще ще може да се ползва от сегашното оборудване в автобусите, като почти сигурно билетните автомати ще бъдат изхвърлени, а само за тях бяха платени 1,6 млн. лева.
Още от категорията
1 954лв. стана средната заплата в област Пловдив, столичани взимат с близо 60% повече