Направата на алтернативен булевард на бул. „Александър Стамболийски” по старите жп линии бе анонсиран като спасителен план за движението в район „Южен”. Въпреки че идеята е на повече от 5 години, градските власти твърде късно се сетиха да задействат този план, а изглежда, че няма да може да се справи с него.
Проблемите пред новия път са два – частни терени и самите жп релси по глухата линия. Намерението на Община Пловдив бе да вземе имота от НКЖИ, който тръгва от Коматевско шосе и стига до жп линии на Кукленско шосе. Така можеше да се изгради успореден път на бул. „Ал. Стамболийски”, който в началото да е временен по време на дейностите за Южния обходен колектор, а след това и постоянен като нов булевард .
Първата пречка е, че в самото начало на жп линиите от страната на Коматевско шосе част от имота е закупен от частни фирми. Така Община Пловдив първо трябва да направи улична регулация, а след това и да започне процедура по отчуждаване. Това в най-добрия случай ще отнеме не по-малко от 6 месеца.
Другата сериозна спирачка е, че дори и НКЖИ да са благосклонни да дарят целия имот на градските власти, то към момент не е възможно. Причината е, че все още жп релсите стоят върху терена, а те са в активите на държавното дружество. Поради това те трябва да си приберат линиите и едва тогава да пристъпят към даването на имота.
В същото време обаче на много места липсват жп релси по трасето. От НКЖИ премахват подобен тип стари релси с машина, която върви по тях и ги събира. Тя обаче не може да се движи по въпросната линия. Поради това трябва да се вложи сериозен труд с багери и жива сила, което никак не е евтино за толкова дълга отсечка, а някой трябва и да плати сметката.
Така докато не се решат тези два проблема, то алтернативен булевард няма как да тръгне да се прави. По план той трябва да започва от Коматевско шосе, ще минава през „Филикон”, а оттам ще продължи към „Димитър Талев” с развръзки към близките улици – към продължението на „Македония” и „Поручк Въльо Стефов”.
В същото време транспортния ад в Кючука започна, а дори от фирмата по Южния обходен колектор не са разгънали дейностите. В момента бул. „Ал. Стамболийски” е затворен само между бул. „Димитър Талев” и близо до ул. „Пере Тошев. Въпреки че се прекъсва артерията, то се позволява движение по останалата част и кръстовищата. До лятото обаче целият булевард ще бъде затворен заедно с друга улица – „Петър Стоев” само по този проект и така поне до лятото на 2024 година.
Още от категорията
Трети ден издирват 17-годишния Борислав от Пловдив