Думата наглост е широко разпространена в нашия език и често я използваме, когато искаме да отчетем дързостта, липсата на уважение или безочлива проява, направена по циничен начин. Това е и най-точното определение за действията на вечния пловдивски превозвач Веселин Дошков. Той е човекът, който може да прави каквото си иска и когато си поиска, а реакция от страна на контролните органи няма.
Вчера Дошков заедно с другите превозвачи поискаха нови 500 000 лева, тъй като били на загуба, нямали приходи или отново са пред фалит. Както TrafficNews писа това се случи на фона на участието им в абсолютно идентичен конкурс, за който Дошков води войни срещу всички, за да се добере до участие в него. Успя!
Още през юни разкрихме как стотици хиляди левове са били изплатени нерегламентирано под формата на субсидии и компенсации на един от най-големите превозвачи в Пловдив – „Хеброс бус”. В продължение на месеци те са карали автобуси Евро 5 и по-нисък екологичен клас по линии, които задължителното условие е автобусите да са Евро 6. За това те само не, че не подлежат на санкции, но и трябва да се прекрати договорът им.
Три месеца по-късно читател на TrafficNews отново излови как Дошков нарушава закона и договора с Община Пловдив. По линия 7, която се обслужва от „Хеброс бус”, са пуснати автобуси тип щъркели „Отокар Султан”, които са Евро 5. По договора тази линия трябва да се обслужва единствено и само с рейсове Евро 6.
При предходната ни публикация през юни зам.-кметът Тодор Чонов каза, че дава ултиматум на Дошков да смени автобусите си. Оправданието бе, че заради пандемията доставката на новите автобуси Евро 6 се е забавила и от администрацията направили този „реверанс” към него.
Дотук добре, но докато Дошков изкарва неудобните и цапащи автобуси(но за сметка на това икономични), новите му рейсове Евро 6 стоят повече от месец на една от автогарите . Те са били доставени и в момента стоят на паркинга на автогарата, която той обслужва, явно за да могат да бъдат вкарани в новия конкурс. Не е ясно дали и те няма да бъдат използвани само, за да се докопат до новите линии и след това отново да бъдат ползвани за други цели – и на предишния конкурс бе направена подобна схема.
Фактът обаче е, че „Хеброс бус” продължават да газят наредбите и закона, а зам.-кметът по транспорт си затваря очите и не предприема никакви действия. Или по-точно не предприема никакви такива, за да защити обществения интерес и този на пловдивчани. Тъкмо обратното, когато стане дума за помощ на превозвачите, той веднага се хвърля на амбразурата, за да намери вариант. Така логичният въпрос е на кого Тодор Чонов е зам.-кмет – на пловдивчани или на превозвачите. Поне действията му, откакто е начело на ресор говори за второто. Още по-логично е да се смята, че всичко това е в резултат на тежка зависимост от въпросните превозвачи.
Дали има такива и какви са те, ще покаже разследването на прокуратурата, което тече в момента. То е за това по какъв начин се разпределят субсидиите в градския транспорт и какви са отношенията между превозвачите и властта.
Едно е ясно - Тодор Чонов е човек на статуквото и той не би искал да си развали комфорта, който си е изградил за това кратко време. Няма друго обяснение защо и хората над него си затварят очите за всичко, което се случва с градския транспорт и проблемите в него.
Автобусите по линия 7 - Евро 5
Новите автобуси, оставени на автогарата:
Още от категорията
След брифинга на КАБ в Пловдив: Камарата на строителите обвини гилдията в лъжа и внушения