Хаосът с паркирането в Пловдив продължава, а надеждата за реформи избледняват с всеки изминал ден. Новият заместник-кмет по транспорта Александър Държиков, който встъпи с гръмка биография,  навъртя 3 месеца начело, но не личи по нищо да се решават безбройните проблеми в ресора. 

За тези 90 дни единственото, което се чува и чете по темата „Транспорт” в Община Пловдив е „отлагаме” или „утре”, а проблемите продължават да се множат. 

Държиков встъпи в длъжност с качена наредба, лично одобрена от кмета Костадин Димитров за реформи в паркирането и цените в Синя зона, както и нови правила в Стария град, Капана и в зоната около ул. „Дондуков”.  Той обаче я изтегли с мотива, че има да се „доработва” и някои неща да се прецизират. През месец май Общинският съвет прие решение за временна комисия, която да предложи до 3 месеца изменение на Наредбата за организация на движението и паркирането в Община Пловдив, свързано с достъпа до Стария град.

Тъй като този период явно не е бил достатъчен на предстоящата сесия ще се гледа друго решение, с което ще  се удължи срокът с още три месеца. Причината е, че все още има нужда да се изслушат повече мнения и заинтересовани страни за режима в архитектурния резерват, както и да се прецизират текстовете.

От предложението става ясно, че досега временната комисия е провела 6 заседания, на която са постъпили различния мнения и становища. Само на една от комисиите е присъствал Държиков, който обаче е говорил общо за проблемите без конкретни ангажименти и предложения. .

Още с внасянето на предложението TrafficNews писа, че то дойде „дюшеш” на Община Пловдив и в частност Държиков, които абдикираха от идеята да предложат дългосрочни мерки за справянето с проблема с колите в Стария град. Причината е повече от ясна - те не искат да носят отговорност за дългоочакваната реформа. По същество предложението е само за колите в Стария град, без да се засягат другите проблеми с паркирането. В този смисъл кметът Костадин Димитров и вицето му транспорт Александров Държиков трябва да внесат промени на наредбата в другата й част.  

Вече трети месец обаче такова предложение не идва, а проблемите с паркирането се задълбочават. Всъщност новият зам.-кмет, макар експерт по транспорт, той бе известен именно с това, че не е човек, който прави резки завои и работи за реформи, колкото и да се наложителни те. Това бе и една от причините той да не изкара втори мандат като зам.-кмет по транспорта при Иван Тотев.

Въпреки натрупаното напрежение със служебните абонаменти, безконтролният достъп до различни зони на града и битката за ликвидиране на злоупотребите от екипа Ерол Садъков, към днешна дата изглежда ресорът „Транспорт” отново е в летаргия.

 

След абдикацията на Община Пловдив - местният парламент пише правилата за паркиране в Стария град8-членна комисия ще предложи до 3 месеца промяна на Наредбата, свързана с достъпа до архитектурния резерват

Припомняме, че предложенията, преди да бъдат изтеглени от Държиков бяха въвеждането на платено паркиране след 30-тата минута в зони извън обхвата на Зелената зона, включително улиците в Стария град и част от квартал „Капана“. Цената, предвидена в предложението, бе 10 лева на час. Целта на тази мярка бе да се ограничи дългосрочното паркиране в най-натоварените туристически и културни зони, където автомобилният трафик и без това е проблемен.

Друга важна промяна предвиждаше нов ред за издаване на пропуски за преминаване след бариерата на ул.”Съборна”. Преференциалните талони трябваше да се издават само на лица с постоянен адрес в района или с официален договор за наем. Това се очакваше да намали значително броя на пропуските, като се освободят реални паркоместа за живущите и се намали злоупотребата с достъпа.

Трябваше да влязат и промени в Синя зона. В нея се предвиждаше ограничение на  престоя на автомобили, което ще е до 4 часа. Друга промяна бе намаляване на максималния брой на служебните паркоместа, които в различни точки заемат до 70-80% от улиците, а фирмите да имат до 5 места.

Важна промяна бе,  че талоните за преференциално паркиране ще се издават на база на постоянен адрес на заявителя,  а автомобилът задължително трябва да бъде регистриран на територията на Община Пловдив. Друга порочна практика, която досега е съществувала е да се изкарват талони за паркиране в Синя и Зелена зона на гаражи, които са с променен статут.  

Дори и част от съветниците да изразиха мнения, че някои от текстовите биха имали законови проблеми, те можеха да се коригират. По целесъобразност по-голямата част бяха приети с одобрение от мнозинството от пловдивчани и живеещите в проблемните  зони.

Видно обаче - сегашният режим се нрави на Дръжиков, защото не е необходимо да прави нещо. Защото явно той предпочита да е критикуван, че "нищо не прави", отколкото да е във фокуса на вниманието с предложения, които могат да изострят вниманието към него. 

Какво се случва с градски транспорт, системата на "Тикси", пътната маркировка - за всеки е ясно, че отговорът е отново нищо, но все пак очаквайте продължение и за тях в TrafficNews.

Нови правила за колите в Стария град: 30 мин. безплатен престой, 10 лв. такса за час

 

Ограничават паркирането в Синя зона в Пловдив до 4 часа, режат и броя на служебните места