Новият лъч на Околовръстното на Пловдив влиза в КЗК поне за три месеца. След като близо година трябваше на Агенция „Пътна инфраструктура” да избере изпълнител за Югоизточния обход на Пловдив за над 40 млн. лева, сега решението им ще мине най-малко през Комисията за защита на конкуренцията, а вероятно и Върховния административен съд.
Със свое решение от 16 март АПИ избра „Трейс холд груп” за изпълнител на връзката между Скобелева майка и Асеновградско шосе, които са били със 100 точки. Те бяха дали и най-ниска цена - 34,5 млн. лева без ДДС или 41,9 млн. лева с налога при прогнозна цена от 50 млн. лева с ДДС.
На второ място бяха класирани консорциум с водещ партньор „Щрабаг”, която е дала една от най-високите цени – 49 млн. лева с ДДС. Трети са друг консорциум с водеща фирма „Геострой” с оферта от 45,2 млн. лева с ДДС.
Жалба срещу избора на „Трейс” са подали консорциум с водещ партньор „ПСТ груп”. Изпълнителен директор на компанията е бивш зам.-министър на транспорта в кабинета „Борисов 1” – Камен Кичев. Той отговаряше за БДЖ и авиацията в правителството. Консорциумът е бил отстранен от АПИ по време на оценяването на предложенията. Офертата им е била 47,7 млн. лева с ДДС.
Ако КЗК, а след това и ВАС, потвърдят избора на „Трейс” вероятно договорът ще бъде сключен в края на лятото ,а реално дейности може да стартират през есента.
Трасето на обходния път трябва да започва в района на пътен възел „Скобелева майка“ при 98-ми км на път II-56, ще продължава почти успоредно на ж. п. линията и ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от път II-86 Пловдив – Асеновград – около 4,8 км.
Новият път с габарит Г20 ще се влее в изградения през миналата година нов четирилентов участък от второкласния път II-86 Пловдив - Асеновград. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети. Строителните работи трябваше да приключат в рамките на 18 месеца.
Още от категорията
Прекратиха поръчката за проектирането на естакадата с жп линии над бул. „Копривщица"