Агенция „Пътна инфраструктура” направи опит да прескочи дългите дела в КЗК и Върховния административен съд за изграждането на Югоизточния обход на Пловдив. След като повече от година АПИ не завърши процедурата за новия лъч на Околовръстното, в последния срок тя избра фирмата „Трейс холд груп” за мащабния инфраструктурен проект. Те бяха дали и най-ниска цена - 34,5 млн. лева без ДДС или 41,9 млн. лева с налога при прогнозна цена от 50 млн. лева с ДДС.
Жалба срещу избора на „Трейс” обаче подадоха от консорциум с водещ партньор „ПСТ груп”. Изпълнителен директор на компанията е бивш зам.-министър на транспорта в кабинета „Борисов 1” – Камен Кичев. Той отговаряше за БДЖ и авиацията в правителството. Консорциумът е бил отстранен от АПИ по време на оценяването на предложенията. Офертата им е била 47,7 млн. лева с ДДС.
От КЗК са открили производство срещу избора на „Трейс”, но от АПИ са се опитали да сключат договор чрез предварително изпълнение. Те са се мотивирали, че проектът е с изключителна важност за пътната инфраструктура в цяла България. Освен това ще се подобри съществено качеството на въздуха тъй като в момента тежкотоварния транзитен трафик минава през Пловдив. Друг мотив е, че пътят е от съществено значение към двата гранични пункта към Гърция.
„Горепосочените обстоятелства обуславят обществения интерес, който има превес над индивидуалните икономически интереси на жалбоподателя. Изпълнението на посочените дейности, част от предмета на обжалваната обществена поръчка, е предпоставка за осигуряване живота и здравето на гражданите, за защита на особено важни обществени интереси, респективно държавен интерес, като от закъснението им може да последва значителна и непоправима вреда”, пишат от АПИ.
От КЗК обаче са отказали предварителното изпълнение на договора и така цялата процедура ще трябва мине по пътя си – решение на КЗК, а след това и от ВАС, ако има бъде обжалвано решението на регулатора.
Община Пловдив пък пусна обществена поръчка за актуализация и преработка на ПУП - ПП и проект за изменение на кадастралната карта за новия лъч на Околовръстното. Тя е на стойност от 20 000 лева и с директно възлагане на „Пътпроект”, които са носители на авторските права на проекта. Той бе изготвен през 2012 година, а през 2019 година той бе дарен от Община Пловдив на МРРБ.
Всички процедури, включително и жалбите, би трябвало да приключат до края на лятото. При добро стечение на обстоятелствата, през есента може да стартират и дейности по връзката между Скобелева майка и Асеновградско шое.
Още от категорията
Пътник почина в автобус на градския транспорт в Пловдив