Дългоочакваното удвояване на Околовръстното шосе на Пловдив може да стартира в края на 2026 година или началото на 2027 година. Това обявиха днес на пресконференция кметът на Пловдив Костадин Димитров и председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев. На срещата преди това са присъствали кметът на Община Родопи Павел Михайлов, както и представители на Областна управа.Околовръстното на Пловдив представлява частично двулентов път от АМ "Тракия" до Асеновградско шосе. Този участък ще се проектира на три етапа от АПИ. 

Проектът беше представен, а в това число и етапите, които ще бъдат извършени. Цялостното трасе от АМ „Тракия” до Асеновградско шосе е около 20 км, като още 5 км е до Скобелева майка.

Kметът на Пловдив заяви, че от септември месец  трябва да има разрешение за участъка, който се намира от Ягодовско шосе до Асеновградско шосе. След това следва да  има избран изпълнител и разрешение за строеж, за да стартира в края на 2026 година първия етап от цялостния проект. Той е от  възела на Царацово и ще приключи малко преди "Джъмбо". В средата на пътя ще бъде изградено кръгово, което да помага за обслужването на индустриалната зона. 

Според  инж. Йордан Вълчев най-натоварен е пътният участък е около пътен възел Царацово. Там ще има две ленти в посока като скоростта ще е 80 км/ч. и за да се осигури достъп до бизнесите, ще два еднопосочни локала от двете страни. 

„С решение на Министерски съвет, Околовръстното на Пловдив е обект от национално значение. Имаме поредица от срещи, повечето от казусите са решени от началото на проектирането на трасето като проблематика”, каза кметът на Пловдив.

„От магистралата до Асеновградско шосе се предвиждат 8 ленти за движение, две ленти във всяка посока, директно трасе, 80 км ограничение и две ленти локални платна от всяка страна, еднопосочни. В този участък ще има 9 естакади, а цялото пременяване ще бъде безконфликтно. С локали ще се слиза надолу на възлите. От Асеновградско шосе до Ягодовско шосе габарита е 4 ленти - по 2 ленти в посока”. Това заяви шефът на АПИ инж. Йордан Вълчев. 

След 5 години проектът може да бъде извършен, заявиха оптимистично в края на средащата. Цялостно в началото на януари ще има проект за първия участък, който е от пътен възел „Царацово” в северна посока към Съединение до 150 метра преди разклона за магазин „Джъмбо” и тогава може да се говори за прогнозна цена.

По цялото трасе от 20 км трябва да се извърши отчуждаване на 100 имота. На утрешната общинска сесия Община Пловдив трябва да дари на АПИ 8 имота за реализиране по този проект, а след това Община Родопи трябва да дари още 9 от имотите.