Пловдивски експерт по полиграфия входира спешно писмо до Здравко Димитров и зам.-кмета по строителство Пламен Райчев с искане незабавно да бъдат прекратени дейностите на пробива на Водната палата. Работата в зоната на бул. „Марица-Юг“ трябва да се преустанови най-малко до реализирането на свиканата извънредна сесия на Общински съвет и избистрянето на липсващи до момента ключови експертни становища, смята Филип Доминов. Градската управа трябва да съобрази и нарастващото обществено недоволство на пловдивчани, които не искат този проект да види бял ден.
„Пробивът е безсмислен, не решава транспортните проблеми. Проектът не беше подложен на обществено обсъждане. Той беше крит до последния момент, дори визуализацията му. Не мога да повярвам, че в града ни се случва толкова мащабен проект, без той да бъде съгласуван с нас“, заяви в коментар пред TrafficNews предприемачът.
По негово мнение „кръговото кръстовище, при всичките му недостатъци, е много по-функционално отколкото пробива, който ще се строи минимум две години и ще струва ужасно много пари“. Пловдивчанинът не скри, че изпитва силни съмнения относно безопасността при реализиране на дейсностите, поради деликатната близост до река Марица и неизяснената дълбочина на основите на моста.
Доминов допълни, че сегашните параметри на проекта не са предвидили преминаването на едрогабаритни превозни средства по долното платно. „При ниво под 4,5 метра означава, че отдолу няма да могат да минават пожарни автомобили или рейсове“, допълни той.
По отношение на вниманието, което проектът обръща на пешеходци и велосипедисти, Доминов бе категоричен - те остават изолирани. Освен това Община Пловдив, при желанието си да облекчава дрижението, не е помислила колко време то ще е натоварено от тази ѝ мисия:
„Две години е изключително дълъг срок в Пловдив да нямаме пълноценно най-главния си мост. Общината за пореден път реши да оправя някакъв транспортен проблем в града, но вместо да даде кратък срок на строителите – тя обяви 2 години. За да може един ден да работят, пет да почиват. Наистина ли две години всеки ден ще има строители и техника, които ще работят над този проект?“, попита още експерът.
В коментар на становището на сдружение „Бизнесът за Пловдив“, което подкрепи проекта на Общината, определяйки го като „визионерско решение“ в интерес на пловдивчани, което ще се отрази на по-чистия въздух, Филип Доминов бе категоричен:
„Няма как да се осигури по-чист въздух при генерирането на повече трафик. Градските магистрали това правят – повече трафик. Аз като бизнесмен ви казвам, че не съм окей да се харчи обществен ресурс за нещо, което е неефективно. Има редица по-спешни проекти за града от пробива“.
Към този момент писмото му е без отговор, а единствено е получил входящ номер. Публикуваме и пълното му обръщение към кмета, без редакторска намеса:
До г-н Здравко Димитров, кмет на Община Пловдив
Копие до: г-н Пламен Райчев, зам.-кмет "Строителство и инвестиции", Община Пловдив
Уважаеми г-н Димитров,
Уважаеми г-н Райчев,
Първо пожелавам бързо оздравяване на г-н Здравко Димитров, за да може да присъства на извънредната сесия на ОС другата сряда, поискана от ПП ГЕРБ и подкрепена от ПП БСП, ПП КОД, ПП ДБ, Зелено движение в Пловдив и независими общински съветници.
Предвид многобройните подадени сигнали във връзка с нередностите около "Пробив при Водната палата" до прокуратура, РИОСВ, КИИП Пловдив, БДИБР, ДНСК, МРРБ и Пловдивски общински инспекторат, по които се очаква отговор, както и предвид насрочената извънредна сесия на ОС на 26.10.2022 за преразглеждане на документацията по проекта, бих искал да попитам от името на всичките 700 граждани, положили подписите си на хартия, другите 1789 подписали онлайн петицията, допълнителните 185, подкрепили отвореното писмо до Вас от г-н Манол Пейков, плюс онези 60% от 5300 наскоро анкетирани в пловдивска медия, които не подкрепят проекта, поне не в този му вид, не смятате ли за редно да преустановите трескавите строителни дейности до произнасянето на компетентните органи и до резултата от извънредната сесия на ОС?
Не смятате ли за редно да се инвестира в Околовръстен ринг с развръзки по квартали, нов мост на р. Марица, веломрежа и развит градски транспорт, за да облекчим автомобилния трафик? Как обсъждането за спиране на стари автомобили в центъра си кореспондира с изграждането на кръстовище на две нива в широкия център? Защо всичко се реализира едновременно без добри алтернативни маршрути по време на строежите - бул. Даме Груев /без велоалеи/, Модър-Царевец, Околовръстен път, Брезовско шосе и др., но Рогошко шосе не се ремонтира, например? Позволете да имаме и опасения относно продължителността, качеството и стойността на изпълнение с оглед предходни проекти като Воден цикъл в район Северен.
Молим за спешен отговор от г-н Здравко Димитров на запитването дали ще спрете строителните дейности на обекта до изхода от извънредната сесия на ОС другата сряда и до становищата на сезираните институции.
Тъй като от г-н Пламен Райчев разбрахме във видео запис от строителната площадка вчера, че "само изпълнява заповеди" по неговите думи.
P.S. Не сме имали възможността да обжалваме решението за проекта, поради факта, че такова обсъждане не е било провеждано - обсъждането за отпуснатия заем не разглежда в детайли конкретно този проект. Но благодарим, че едва вчера, толкова време след първата копка, най-после спазихте обещанието си да качите документацията на интернет страницата на Община Пловдив, за да се запознаем с нея. Вярваме, че прозрачността на управленските решения е важен фактор за степента на общественото доверие в държавната администрация.