В началото на годината не малък процент от българските шофьори подменят своите винетни стикери за автомобилите. От 1 януари 2019 година Агенция Пътна инфраструктура въведе закупуването на електронен стикер и по много лесен начин всеки потребител може да плати таксата за използването на платената пътна мрежа в страната. Доколко сигурна е системата за закупуване на винетките и има ли все още проблеми в нея, разказваме в следващия репортаж. 
 
Ирена Лесово е от град Раковски. Преди няколко дни винетката на автомобила й изтича. И като всеки съвестен шофьор решава да я замени, използвайки електронната система за закупуване на винетки bgtoll.bg. 
 
При закупуването на онлайн винетка при вярно въведени данни на своя номер в платежното ми идва сбъркан номера - една буква е сгрешена, разказва младата жена. Така на практика тя остава без винетен стикер, въпреки, че е заплатила сумата от 97 лева. 
 
Ирена е убедена, че въвела коректно данните на своя автомобил. След като забелязва, че има грешка, тя подава сигнал в сайта, но там й отвръщат, че щом съм се е съгласила с общите условия си носи отговорността. 
 
От агенция "Пътна инфраструктура" заявиха за TrafficNews, че такъв проблем в системата за закупуване на винетки не може да има.
 
"Не е възможно при коректно въведени данни електронната система за събиране на пътни такси чрез сайта bgtoll.bg да издаде електронна винетка на различен от въведения регистрационен номер. Всеки интернет браузър, инсталиран на компютър или смартфон, използва т.нар. функция „кеш“, която запазва вече въведени данни. Затова е необходимо и препоръчително при покупката на електронна винетка чрез сайта bgtoll.bg клиентите да изключат функцията „кеш“. 
 
Още по темата, вижте във видеоматериала: