Историческо решение взеха създателите на Оксфордския речник, които всяка година обявяват коя според тях е „думата на годината”. Обикновено това е жаргонен израз, придобил популярност или старомодна дума, която оживява със съвременно значение. Не и тази година. Думата на 2015 година е... изображение, съобщава „Тайм”.

По-точно, става дума за популярните емотикони, използвани активно в чатовете и онлайн комуникациите. Въпреки че картинките с личица, изразяващи различни емоции, са в обращение от 1999 година, те получиха признание на високо ниво едва сега.

„Макар че емотиконите са неизменна част от общуването между тийнейджърите от известно време, културата на емоджитата експлодира в последната година в глобалната мрежа. Те въплъщават определен аспект от живота в дигитален свят, който е задвижван от визуалното, емоционално експресивното и абсолютно незабавното”, заявяват от екипа в официално изявление. 

След като решили, че думата на годината ще е емотикона, започнали проучване коя е най-популярната. Оказа се, че на първо място – с 20%, най-използваната е картинката с лицето, което се смее до сълзи. То е популярно още и като LOL. 



Въпреки историческия момент, никоя от емотиконите не е добавена в базата данни на Оксфорд. Самата дума “emoji” е в речниците на университета от 2013 година.

Японската компания „Шигетака Курита” се смята за изобретател на популярните жълти личица, които влизат в употреба предимно в чатовете. Оттогава досега те са станали знакови за интернет комуникацията.

Сред претендентите за „Дума на годината” са били „Брексит” – дума за хипотетичното излизане на Великобритания от Европейския съюз, и „лъмбърсексуален” – мъж, който е антипод на метросексуалния и се стреми да изглежда мъжествен, сякаш „току-що е излязъл от гората”.

Още новини ТУК

TrafficNews.bg