Има един важен въпрос, който всеки човек трябва да си зададе преди да приеме предложение за работа. Въпросът е "По какъв начин тази компания е различна от всички останали?".

Това изтъква в статия в "Ню Йорк Таймс" Адам Грант - професор по мениджмънт в училище "Уортън" към университета на Пенсилвания и автор на книгата "Originals", която предстои да излезе на американския пазар. "Културата на работното ви място ще има огромен ефект върху щастието ви и успеха, затова е важно да проучите какви ценности, норми и практики има компанията, преди да приемете нова работа в нея", посочва той. 

По думите му отговорът може да бъде получен под формата на истории. "Помолете хората да ви разкажат история за нещо, което се е случило в компанията и не се е случвало никъде другаде", съветва професорът. Той допълва, че при тълкуването на чутите истории е от ключово значение да наблегнем на действията на хората, защото принципите им и ценностите се проявяват чрез тях. Във всяка история трябва да се наблюдава за три неща: какви "правосъдие" и справедливост се прилагат на работното място, доколко има сигурност в него и защита на служителите, какъв контрол имат хората върху съдбата на компанията и дава ли им се възможност да й влияят за добро чрез идеите и работата си.