Facebook остава най-популярното мобилно приложение в САЩ, показва анализа на компанията Nielsen. Според данните, социалната мрежа е най-масово инсталираното приложение за поредна година, съобщава блогът TechCrunch. Чат приложението Messenger, което също е на Facebook е на трета позиция, но записва най-голям ръст - 31%.

Общо близо 127 млн. уникални потребители в САЩ посещават социалната мрежа през мобилно приложение поне веднъж месечно. Това е с 8% повече спрямо 2014 г. Според официалните данни на Facebook, към миналия месец социалната мрежа се използва от 1.39 млрд. мобилни потребители по целия свят - с 23% повече от миналата година. На втора позиция в класацията е YouTube. Приложението на видео портала се използва средно от почти 98 млн. уникални потребители месечно - с 5% повече в сравнение с миналата година.

Messenger пък се използва от 96.4 млн. потребители. В класацията следват Google Search, Google Play, Google Maps, Gmail, Instagram, Apple Music и Apple Maps. Данните са измервани в периода януари - октомври 2015 г.

Анализът на Nielsen посочва Android като предпочитана мобилна операционна система в САЩ, като тя се използва от 52.6% от смартфоните. На второ място е iOS s 42.7%. Третата позиция е за Microsoft с едва 2.8%, следвана от "други" платформи - 1.2% и BlackBerry - 0.7%. Средно около 80% от американците вече имат смартфони и абонамент за мобилен интернет. Nielsen посочва и тенденция за интерес към мобилни приложения за лична комуникация, която очаква да се запази и през следващата година.

Още новини четете ТУК

tns.bg