
Преди повече от година стана известно, че Apple започна разработване на секретния проект Titan за създаване на собствен електромобил, наречен iCar. Още тогава добре информирани източници заявиха , че кандидат за партньор е известният австрийски производител Magna Steyr. По-късно се появи информация за преговори с BMW.
Сега вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) пише, че iCar ще бъде произвеждан от Magna (представители на Apple отказват коментар). Австрийската компания не за първи път се занимава с електрически мотори, батерии, електроника, леки сплави, полимери и композитни материали с необичайни структури.
Никой не знае точно каква кола ще прави Apple. Но за сметка на това има редица предположения: например, тази скица на дизайнера Франко Граси, пише Auto Motor und Sport.
През тази година в Magna в Грац ще бъде спряно производството на остарелите модели Countryman и Paceman и ще бъде освободен допълнителен капацитет. Запълването на вакуума може да направи именно iCar. Част от предприятието ще бъде ангажирано от BMW, а по-късно и от Jaguar. Но iCar не е масов автомобил, а капацитетът на няколкостотин хиляди коли годишно не е прекалено голям за един нишов модел.
Вече има повече информация за разработването на проекта Titan. През февруари неофициални източници заявиха, че са се появили проблеми, компанията е преустановила наемане на нови специалисти, но очевидно това е било временно, а не е стигнало да пълно спиране. Според шефа на Tesla Елън Мъск няколкостотин инженери работят по проекта в Съединените щати.
Компанията Magna е известна не само с производството на автомобили от други марки, но също така и създава собствени задвижващи системи – от двигатели, работещи на метан до изцяло електрически и хибридни автомобили..
Елън Мъск знае за какво говори. По-рано агенция той Reuters съобщи, че от компанията Tesla Motors в Apple премина опитният специалист Джейми Карлсон, а според информация на Electrek, в Apple отиде и вицепрезидентът на Tesla - Крис Порит. Освен това към проекта на Apple се присъединиха Мегън Макклейн от Volkswagen, Виней Палкод от Университета Карнеги-Мелон и Пол Фургейл от Техническия университет в Цюрих.
Още от категорията

Кога преминаваме към лятно часово време?

Вижте как да изчислите числото на поколението

Кои са храните, които ни карат да гладуваме повече?
Акценти

Назначиха нов главен инженер на община Пловдив

Заведение в пловдивски мол отнесе сериозна глоба от КЗП

Земетресение в Пазарджишко


Черен дим се стели над Кършияка

Пребиха дежурните метеоролози на връх Мургаш


