Министерството на културата продължава да приема предложения за присъединяване към инициативата от цялата страна, които се включват в Националната програма за отбелязване на Европейската „Нощ на музеите”- 2015

На 16 май 2015 г. (събота) отбелязваме единадесетото издание на Европейската „Нощ на музеите”. 

Европейската „Нощ на музеите” е организирана за първи път през 2005 г. от френското Министерство на културата и само за няколко години тя се разпространява успешно из цяла Европа. Българските музеи и галерии се включват веднага в инициативата още в първото й издание. И през тази година, когато е 11-тото издание на Нощта, Министерството на културата на Рeпублика България и Френският институт в София са партньори на Министерството на културата и комуникациите на Франция в организирането и отбелязването на инициативата. От десетки музеи и галерии в страната вече изявиха готовност и желание отново да се включат в европейската инициатива с множество изложби, концерти и различни арт прояви, посветени специално на Нощта. 

Министерството на културата на Р. България продължава да събира предложения и заявки за участие в европейската инициатива, като в Нощта могат да се включат както национални музеи и галерии, така и регионални музеи и общински културни институти, а също и частни галерии и изложбени пространства, които проявяват интерес към събитието. 

В предстоящата Европейска „Нощ на музеите” на 16 май 2015 г., когато по традиция вратите на музеите и галериите ще са отворени до полунощ и входът в тях е свободен за посетителите, с нови интересни експозиции и с най-различни атракции и артистични изяви пространствата за изкуство ще обогатят тазгодишното издание на инициативата. 

По своя формат Европейската „Нощ на музеите” е широко отворена програма, при това - към възможно най-широк кръг от хора, които имат възможност не само да се докоснат до ценностите, експонатите и творбите, които музеите и галериите показват, но и до техните послания. С увеличаването на броя на участващите музеи и галерии в Европейската „Нощ на музеите” на практика се увеличава и възможността културното послание на тази чудесна инициатива да достигне до още по-голям кръг от хора, и най-вече – до младото поколение. 

ОЩЕ НОВИНИ - ТУК

TrafficNews.bg