#ДайНаКирилица, стига с тази maimunitza е изложба, с която на 28 май ще започне кампания за грамотно писане онлайн, пише Мениджър NEWS.
Няколко от най-добрите български графични дизайнери ще участват със серия от постери със смешни и безумни примери от живота за употребата на шльокавица, цитати от известни български литературни и музикални произведения, както и със свои лични послания, изписани паралелно на 6liokavica и на кирилица, пише сайтът Вести.
Изложбата ще бъде в "Бетахаус" и ще продължи до 11 юни.
Авторите на идеята за кампанията канят всеки желаещ да споделя примери за употребата на shliokavitsаta във всички социални мрежи с хаштага на кампанията #дайнакирилица. След това ще създадат онлайн платформа Дайнакирилица.bg, на която ще съберат постовете.
Употребата на 6liokavica всекидневно ражда недоразумения поради неадекватното смесване на коренно различни азбуки и езици. За да избегнем такива неудобни ситуации, е необходимо с общи усилия да възстановим една словесно чиста, българска, наша реалност, в която да общуваме заедно, казват от "Асоциация за социална отговорност и регионални инициативи".
Инициаторите припомнят, че кирилицата е третата официална азбука в ЕС, а България е единствената държава в съюза, която пише на нея.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Костадин Кисьов за „Старинен Пловдив”: Нехайно управление и некадърни реставрации