В тунел „Траянови врата“ ще бъде изградена уникална за България интелигентна система за автоматична идентификация на инциденти (Automatic Incident Detection – AID), съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“. Това ще позволи чрез система от подвижни бариери да се управлява и пренасочва трафика в една от двете тунелни тръби, така че при настъпване на инцидент в едната тръба, трафикът да се пренасочва по другата.
В съоръжението ще бъде монтирано ново LED осветление, електронни информационни табели, светофарни уредби, хоризонтална и вертикална сигнализация, метеорологични станции при порталите на съоръжението и др.
Агенцията започна обществена поръчка за разработване и внедряване на интелигентна транспортна система на АМ „Тракия“. Проектът се съфинансира от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие. Целта е повишаване безопасността на движение по автомагистралата, спазвайки последните директиви на Европейския съюз в тази област.
На АМ „Тракия“ ще бъдат монтирани и 40 електронни информационни табели (Variable message signs), по 20 във всяка посока. Чрез тях шофьорите в реално време ще се информират за възникнало събитие на пътя.
Преди 2 години за първи път на участъци от първокласната и второкласната пътна мрежа бяха монтирани 20 електронни информационни табели, което осигури бърза, надеждна и високотехнологична възможност за своевременно уведомяване на шофьорите за актуалната пътната обстановка, въведените ограничение и алтернативните маршрути.
С изпълнението на проекта за първи път ще бъдат монтирани и камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика на определени участъци от АМ „Тракия“. Целта е повишаване безопасността на движение и спазване на ограниченията на скоростта.
Друга новост е монтирането на сензори за претегляне на моторните превозни средства в движение (Weigh in motion). Това ще позволи да се филтрират претоварените превозни средства и да се даде възможност за повече на брой, по-бързи и по-ефективни проверки. Очаква се по този начин значително да се намали износването и увреждането на пътната настилка и съоръженията на автомагистралата.
Индикативната стойност на поръчката е 7 261 500 лв. без ДДС. Предвижда се периодът за изграждане на системата и въвеждането й в експлоатация да бъде до 24 месеца от сключването на договор с избрания изпълнител.