По повод изказване на бившия председател на Транспортна комисия в 43-то Народно събрание Настимир Ананив, който посочи резерви спрямо проектозакона за за пътните превозни средства, потърсихме за коментар пловдивският депутат и член на настоящата Транспортна комисия Атанас Ташков.

Ташков сподели, че няма опасения, че ще се стигне до парадокса хората да посещават сервизи за най-малката интервенция, като смяна на малко, гуми и изгоряла крушка.

"Няма да допуснем да се стигне до ходене в сервиз за най-малкото. Това са подробности. За дребните неща, дребните намеси - за тях мисля, че няма да има проблем, това не са ремонти. Идеята на Закона е всички сервизи да са лицензирани и да има контрол върху тях. Това е свързано с обезопасяването на превозните средства и сигурността на водачите. Всички дейности трябва да се извършват в оторизирани сервизи. Не може по селата, по улицата, по тротоарите да ти ремонтират колата без да ти дават гаранция, без да знаеш какво е сменяно и правено. Тази дейност трябва да се регламентира по-строго и сервизите да влязат под надзор", посочи Ташков, който е и бивш шеф на Областното пътно управление в Пловдив.

Припомняме, че Министерството на транспорта публикува за обществено обсъждане нови три закона, обхващащи материята за движение по пътищата. Това са проектите на Закона за движение по пътищата, Закона за водачите на моторни превозни средства и Закона за пътните превозни средства. Именно последния предвижда регулация на автосервизите.

"Тепърва ще се изглаждат текстовете. Напрактика с новите проекти Закона за движение на пътищата се разделя на три части. Тепърва вървят обсъждания, проектите още не са влезли в комисии. Законите ще минат през комисии, дискутираме ги, и то през широк кръг, така че някои текстове могат да отпаднат, други да се реформират", посочи Ташков.

Няма яснота кога проектозаконите ще влязат за разглеждане на първо четене в Народното събрание.

Припомняме, че на дискусия в Пловдив на тема подобряване на пътната безопасност, организирана от Института за пътна безопасност, бившият депутат и настоящ учредител на института Настимир Ананив изрази недоумение защо проектозаконите са излязли за обществено обсъждане с недошлифовани текстове.

"Очаквах силно визионерско предложение за пътна безопасност, но в новия закон не се вижда политическа вола за разрешаване на проблема", коментира той.

Именно тогава Ананиев сподели притеснения за нормативните текстове за сервизите, защото по неговите думи те напрактика ще ограничат хората самостоятелно да ремонтират автомобила си. От друга страна той посочи положителни регламенти, като въвеждането на дигитална сервизна книжка.