Севдалина смята, че паниката в случая е излишна, а дори напротив - трябва спокойно да се поговори с децата и да им се обясни - няма как да са застрашени. Според нея е нужно и да се обърне внимание на комуникацията с непознати в интернет, не само във връзка с играта, а по принцип.
Децата пък й изпратили снимки на кореспонденцията си със "синия кит". Комуникацията ставала на руски език. Едно от тях дори получавало обаждания по Messenger приложението на Facebook. Детето игнорирало отсрещната страна, но позвъняванията ставали все по-настоятелни.
Според нея, с децата трябва да разговарят всички: учители, педагози, треньори, най-вече родителите. Децата приемат всичко на игра, но не се знае за 50 дни, колкото време продължават заданията от Синия кит, до каква степен може да се повлияе на психиката на едно дете.
Според Националния център за безопасен интернет обаче истерията е преекспонирана. От Центъра обясняват пред "Balкan Insight", че с тях са се свързали голям брой притеснени родители, които са се натъкнали на информация за играта.
Притеснени от снимките на момче с прерязани вени, се обърнали към центъра за повече информация. Според експерите няма доказателство за съществуването на подобна игра. Първоизточникът е неясен, а "синият кит" е всъщност манипулация със страховете на родителите.
Играта нашумя след като преди дни у нас беше възродена история, която тръгва от Русия през ноември 2015 г. Тогава, според историята, момиче се е самоубило и смъртта й е свързана с твърдения, че група престъпно проявени лица поддържа онлайн игра, която предизиква децата да приемат 50 предизвикателства, а после ги кара да се самоубият.
След това онлайн групи започват да изникват в руската социална мрежа "Vkontakte", където тийнейджърите използват хаштага "синий кит", или пък кодове като f57, за да се включат в играта.
Според "Новая газета" между ноември 2015 г. и април 2016 г. 130 тийнейджъри са се самоубили в Русия заради играта. Властите обаче не потвърждават дали именно затова са се самоубили децата. От тогава обаче историята обикаля Русия, Казахстан и Киргизстан и стига до България.
Според Центъра за безопасен интернет обаче таблоиди се възползват от историята, за да генерират посещения, пише пик. Междувременно се създават и клипове в Youtube, които генерират допълнителен трафик. Част от линковете пък се използват и за "фишинг" - искате да прочетете статията, но се сдобивате с вирус.
Според Георги Апостолов от Центъра истерията покрай синият кит е пряко следствие на неспособността и на родители, и на деца да различат фалшиви от истински новини.