Седем партии ще прекрачат прага на 50-ото Народно събрание. Големият победител е ГЕРБ-СДС, а изненадата на тези избори е най-малката партия - "Величие". 24 часа след изборите станахме свидетели и на първата лидерска оставка. Заради изборния резултат лидерът на "Да, България" Христо Иванов обяви, че се оттегля от лидерския пост и няма да влезе в парламента.

"Една оставка не може да бъде символична, защото така или иначе това ще има последици за облика на "Да, България". Тя беше създадена като партия, която има една основна задача - да прави съдебна реформа. Лицето на тази идея за реформа беше Христо Иванов. Тази оставка ще има преки последици за партията в негативен план, защото при всяка една лидерска партия, каквато "Да, България" също е, винаги се отразяват едни такива оставки", заяви политологът доц. Милен Любенов. 

Той отбеляза, че победата на ГЕРБ не може да бъде считана за "голяма", тъй като те имат 130 000 гласа по-малко в сравнение с последните парламентарни избори, което е исторически ниско за партията.

"Иванов плати цената за партньорството си с "Продължаваме промяната" и на този избор, който той отстояваше до последно. Още преди местните избори имаше твърде много гласове вътре в "Да, България" и в "Демократи за силна България", които пледираха да се разделят с ПП, да не продължават да носят негативите на това, което се случваше в новата формация, но изборът беше на Христо Иванов. Той го отстоя до края и вчера като човек с чест пое цялата отговорност за това, че настояваше това партньорство да продължи", коментира PR експертът Пепи Димитрова за Bulgaria ON AIR.

По думите на доц. Любенов ниският резултат на "Продължаваме промяната" е вследствие на месеците, които те управляваха с ГЕРБ.

"Това е ефектът на сглобката и това беше очакван резултат. Бяха извършени и много други политически и комуникационни грешки, не само през тези 9 месеца на управление, но и по време на кампанията", подчерта политологът.

Според Димитрова основната грешка на "Продължаваме промяната" е била комуникационна.

"Не може да имаш една слаба кампания, в която единственото ти послание е да споменаваш имената на конкурентите си. В маркетинга има базово правило. Ако аз имам 60 секунди рекламно време, безумно е да употребя 30-50% да споменавам брандовете на конкурентите", категорична бе тя.