"Искам да се извиня на жителите на района между Босна и Визица за забавения ремонт. Отговорността е обща - на АПИ и на изпълнителя, но имаше лоши условия и затова се забави ремонтът. Имаме уверение, че ремонтът ще завърши през септември. Имаме уверение на изпълнителя. Ако ли не - санкцията е 20% от цената на договора", това заяви пред БНТ инж. Йордан Вълчев - председател на УС на АПИ.

"След смъртта на Сияна веднага взехме мерки във всички участъци, където има концентрации на ПТП-та. По отношение на исканата ми оставка аз се отнесох с разбиране към гражданите, че искат нещо да се промени. И затова взехме вътрешни мерки работата да се ускори".

За мен беше по-лесно да напусна, но "това след разговори с всички колеги щеше да забави цялата работа".

"АПИ пое отговорност да си извърши работите, които тя може по този проект".

В момента пътят не е в отлично състояние, но до края на годината ще започне да се работи и по този участък.

С бащата на Сияна провеждаме разговори и сме в добри отношения, заяви той.

Падналите дървета по пътя са някаква случайност, каза той. Допълни, че не могат да следят за всяко дърво. Но преди летния сезон се прави задължително оглед и се определят местата, където да се махнат храсти и дървета.

"Основен приоритет на АПИ през пролетта, лятото и есента да почиства пътищата от растителност. Всеки месец се прави задание, което фирмата го извършват. Имат един месец за извършване на тези дейности".

Ремонтите се правят, когато се избере момент, в който може да се започне и когато има проектна готовност.

"Тази година избрахме да започнем след основните празници - Великден и Гергьовден, за да не натоварваме движението".

Не можем да започнем ремонт през зимата, защото условията не позволяват това. Имаше проблеми на магистралата не заради ремонти, а заради катастрофи, заяви шефът на АПИ.

В "Правешки хан" и "Топли дол" движението вече се извършва и в двете посоки. Откакто се сложиха колчета на участъка на пътя между Русе и Бяла пътният травматизъм е намалял драстично, заяви шефът на АПИ.

В района на Кресна след слагането на светофара движението се извършва много по-леко и няма толкова задръствания, посочи той.

"По магистрала "Тракия" се кара много по-спокойно вследствие на очакването, че средната скорост ще влезе в сила. Допълнително в неделя спряхме тежкото движение, за да може хората да се приберат по-бързо от морето".

Толкамерите са на различни разстояния, каза той - от 5 до 15 километра в зависимост от възлите и отсечките.

Бюджетът на АПИ не е достатъчен, но се харчи целево. В момента е 2,5 милиарда и отива основно за ремонти и за нови магистрали. На въпрос дали се краде в момента от парите за ремонти, шефът на АПИ заяви:

"Не мога да преценя. Според мен не. Просто толкова можем да направим с толкова пари".

"Както всички разбират от футбол, така и от пътища разбира всички. Аз съм от страната, че трябва да е кара по-внимателно и трябва да се мисли".

На въпрос, когато самият той шофира и преминава през дупки "кой ругае", шефът на АПИ не отговори.