Внимавайте с големи плакати и подкани за намаления по витрините на магазините, защото около тях с дребен шрифт обикновено пише за кои стоки не важи. А то обикновено намалението не важи за най-важните и търсени стоки. Това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред Нова телевизия.
Той даде съвети към зрителите преди коледните и новогодишните намаления. Има подвеждане и с каталозите на големите вериги - пускат в брошурите евтини артикули, като елхичка от 1,20 например, а като се отиде на място в магазина, се оказва, че продуктът е изчерпан и човек си купува елхичка за 1,80 например, каза Маргаритов.
Имало случаи дори продуктът въобще да не е зареждан. Това е нелоялна търговска практика, обясни той. В такива случаи от комисията налагали най-високите глоби. Маргаритов предупреди да се внимава с пазаруването по щандовете в базари и временни изложения. При такива обекти търговците се изкушават, понеже са за малко, не са прецизни към стоките, които продават, затова да се внимава.
Там често се предлагат коледни украси и предмети, които могат да бъдат и опасни, като коледни свещи под формата на плодове, лъскави ябълки например, от които лесно се отчупват малки парчета, които са опасни за децата. Или дядо Коледа с телчета, които представляват опасност, даде примери шефът на Комисията за защита на потребителите. Проверката на комисията е установила изкуствено завишени цени преди Черния петък, за да може върху тях да се прави намалението, което е подвеждащо за клиентите.
TrafficNews.bg
Още от категорията
НАТО и ЕС изграждат Дунав мост 3