Телефонен тормоз и посещения по домовете очакват длъжниците, които не си плащат сметките за парно в София. Това предвиждат новите мерки, които столичната "Топлофикация" предприема, за да си събира борчовете. При забавено плащане на сметката за повече от 60 дни, служителите на дружеството ще звънят на клиентите си, за да ги убеждават да се издължат доброволно. При борч между 501 и 1500 лева  пък, дръжниците могат да очакват и лично посещение на адрес от служителите, по време на което да се води „активен диалог”.

Въпросните мерки са изрично разписани в бизнес плана на "Топлофикация"-София за 2019-та година. В документа е пояснено, че те са част от промяната на подхода към длъжниците. А целта е увеличаване на събираемостта на неплатените сметки поне с 2%.

Освен телефонно напомняне и посещения у дома, "Топлофикация" активно може да праща писма и да се информира за възможността мобилен екип да дойде на място за сключване на договор на разсрочено плащане.

Освен тоягата за длъжниците, от "Топлофикация" са предвидили и морков за лоялните клиенти. За тях ще има два типа насърчаване: 3% отстъпка на месечна база или 50% отстъпка от единична месечна сметка при плащане на равни вноски.

Инвестиционната програма за 2019-та е оценена на 106 445 хиляди лева, от които собствени средства са 84 146 хил. лв. Останалите са събрани чрез оперативни програми и други проекти. Част от тях – изграждането на централа за оползотворяване на РДФ гориво в София. Централата е посочена и като един от приоритетите на топлофикационното дружество, заедно с нова турбина за ТЕЦ „София Изток”. А близо 30 хил. лв. "Топлофикация" ще даде за закупуване на квоти вредни емисии.

Бизнес планът ще бъде гласуван днес на заседание на Столичния общински съвет.

На колко телефонни обаждания имат право служителите на Топлофикация и колко посещения на личен адрес – отговорите очаквайте скоро.