
Два часа бяха блокирани шестте най-натоварени контролно-пропускателни пункта в страната. Достъпът до Капитан Андреево, Лесово, Кулата, Дунав мост 1, Дунав мост 2 и Калотина беше възпрепятстван от превозвачите между 10.00 до 12.00 часа.
Причина за недоволството им е бавната обработка на камионите по границата, което понякога отнема до 60 часа. В това време шофьорите са принудени да стоят в тировете без достъп дори до тоалетна и вода.
Големите са и финансовите загуби - около 1 млн. лева дневно, обясни Христо Христов от Конфедерация на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), предаде Дарик.
"По турската граница - на Лесово и Капитан Андреево, средно средно са около 24 часа, на сръбската средно около 12-16 часа, на румънската граница - на мостовете на Видин и Русе, до 16-24 часа. Нашите конкретни искания за пропускателни възможности са осигуряване на такава възможност до два часа на пунктовете, които са към Европейския съюз, т.е.българо-румънската граница и българо-гръцката, и до 4 часа другите пунктове, които не са към ЕС - българо-турската и българо-сръбската граница", поясни Христов.
Превозвачите дават 30-дневен срок на държавата да оптимизира работата на граничните пунктове. В противен случай готвят безсросрочни протести по границите на страната, заяви Илиян Филипов от Съюза на международните превозвачи.
"Протест ще има след един месец, ако не се оправи положението по границите. На този протест ще искаме категорично и ясно оставките на отговорните лица, които ръководят "Гранична полиция" и Агенция"Митници". Този протест все още с колегите не сме го обсъдили, но той ще бъде траен до подаване на оставките от хората, които не могат или не искат да си свършат работата", увери той.
Според Филипов граничните пунктове могат да работят в нормално темпо стига служителите да имат желание за това.
TrafficNews.bg
Още от категорията

Прокуратурата протестира паричните гаранции на обвиняемите от цигарената фабрика край Момково

