За поредна година всички добри хора ще имат възможност да влязат в ролята на Дядо Коледа, като купят желаните коледни подаръци на деца в неравностойно положение - лишени от родителска грижа, деца с увреждания и деца в риск. Това стана възможно благодарение на „Операция Плюшено мече“, която ще стартира на 1 ноември. Тогава на интернет страницата на кампанията plushenomeche.org ще бъдат качени списъци на децата и техните желания за това какъв подарък искат да получат от Дядо Коледа. Дарителите пък трябва да изберат на кое дете точно да купят подарък и да го заявят срещу името му. Съвсем скоро ще бъдат определени и пунктове, където закупените подаръци да бъдат занесени, след което на Коледа те ще бъдат връчени на малчуганите.
Изискването е подаръците да са нови и да отговарят на персоналното желание на съответното хлапе. Организаторите предупреждават, че подаръците трябва да бъдат надписани с името и годините на детето и институцията. Да са опаковани празнично, но така, че да се вижда съдържанието. Ако се купуват играчки, които работят с батерии, следва те да бъдат заредени, а също и да имат резервни батерии или зарядно за тях.
Кампанията стартира преди 11 години. Създател е Михаела Стойкова от Бургас. Идеята дошла от една подобна кампания в Лондон, където учила преди години - „Денят на кутията за обувки”. В нея хора пълнят кутии с детски играчки и малки подаръчета и ги изпращат в организация, която ги разпределя между деца в неравностойно положение. Михаела решила да зарадва за Коледа децата сирачета от Дом „Ал. Г. Коджакафалията“. Неин съмишленик е Виктор Бачкаров. Преди 11 години те събират дрехи и играчки втора употреба и ги носят лично в дома. Доброволците през годините се увеличават както и градовете и домовете за сираци.
Днес кампанията „Плюшено мече“ е една от най-големите дарителски кампании в България. Няколко хиляди доброволци се включват в кампанията във Фейсбук.
Още от категорията
Радев за американските ракети срещу Русия: Игра с огъня