Безпрецедентен брой жалби относно изравнителните сметки за парно е получила омбудсмана Дияна Ковачева.  Хората не са получили очакваните пари след намалението на цената на природния газ, а фактурите продължават да бъдат крайно неразбираеми.

„Има пълен хаос с изравнителните сметки, който остава за сметка на хората. Логично е хората да очакваха да получат много по-ниски сметки след намаляването на газа, нова не се случва. Аз настоявам и да има извънредна проверка от КЕВР. На хората им се връщат едни символично суми като 20 лева. Те са неуместни и подигравка с хората. Възмущението на хората е напълно основателно, фактурите са неясни и потребителите изобщо не могат да разберат какво плащат“, каза Ковачева пред Нова телевизия.

Тя заяви, че има и такива, които изобщо не са получили изравняващи суми.

„Освен, че те нищо не разбират от тези фактури, символични са сумите, които се възстановят, а има и такива, които изобщо не са получили изравнителни суми, а срока на обжалване изтича само след няколко дни. Т.е тези, хора губят възможността си  да обжалват“, каза омбудсманът.

Тя заяви, че парите за компенсациите са прехвърлени във фонд „Сигурност“ на Електроенергийната система, но все още не е ясно защо те не достигат до крайния потребител.