Правителството реши да обяви югоизточния обходен път на Пловдив за обект от национално значение, който е участък от републикански път II-56 Брезово - Пловдив, за обект с национално значение. Това ще се случи в участъка на път 11-86 от км 90+000 до км 102+820.
Целта на тази процедура е, че с новия статут на национален обект ще се ускорят процедурите по одобряване на инвестиционните проекти и издаване на разрешения за строеж за изграждане на новия лъч на околовръстното на Пловдив. Ще могат да се използват облекчения в процедурата за отчуждаване на имоти - частна собственост, необходими за уширение на пътя и неговата модернизация.
Акселерацията на икономическото развитие на Пловдив и областта налагат необходимостта от своевременното развитие и разширяване на пътната мрежа, като особено важно е изграждането на околовръстен път на областния център, пише в мотивите на Министерски съвет. Трафикът по пътя за Брезово, който частично обхожда града от югозапад, е изключително натоварен и голяма част от транзитните потоци преминават през града. Предвид и без това натоварените улици под тепетата и замърсения въздух, усилията са за цялостно изкарване на транзитно преминаващите от градската пътна мрежа.
Въпреки че Пловдив е областен административен център, все още няма окончателно завършен околовръстен път от пътен възел „Скобелева майка” до трасето за Асеновград, Чепеларе и Смолян или т.н. югоизточен обход на гр. Пловдив.
"Доизграждането на югоизточния обход на Пловдив е от изключително значение за осигуряване на най- кратка комуникационна връзка с контролно-пропускателните пунктове при Рудозем, Златоград и Маказа и облекчаване на транзитния трафик с Гърция и Турция. Югоизточният обход ще осъществява пряка връзка на съседните области - Смолян, Кърджали и Хасково с АМ „Тракия“ и републикански път 1-8 (международен път Е-80), което е от изключителна важност в социален и икономически аспект", счита кабинетът на Борисов.
Пловдив е градът в България с най-много и най-големи икономически зони около него, които все повече се разрастват. Нараства и значението на гражданското летище в Крумово, което именно чрез изграждането на югоизточния околовръстен път ще получи пряк достъп до АМ „Тракия“. Структуроопределящо за икономиката на областта и държавата е и предприятие „КЦМ“ АД, които заедно с развиващите се икономически зони „Тракия“ и „Марица“, в които ускорено се изграждат и в момента заводи за автомобилни части, определят Пловдив като център за сериозни инвестиции. Всичко това допринася за нарастване на товарните и пътнически превози по съществуващата пътната мрежа, която е с почти изчерпана пропускателна способност.
След завършването на югоизточния околовръстен път (Път II -56 „Брезово - Пловдив - Път II-86“, участък от км 90+000 до км 102+820), ще се даде възможност товарните превози да достигат до новоизградения интермодален железопътен терминал край Пловдив. В резултат се очаква многократно увеличение на транспортния поток.
За реализацията на последния сегмент от обхода - участъкът от 98 км до103 км е сключено споразумение за сътрудничество между община Пловдив и Агенция „Пътна инфраструктура“. Изготвени са технически проект и парцеларен план, чието процедиране предстои.
Ползите от изграждането на югоизточния околовръстен път на Пловдив надхвърлят рамките на област Пловдив и имат съществено значение за развитието на всички области от Южен централен район.
Още от категорията
ЕК: Инфлацията в България спада, но бюджетният дефицит расте