НАП внедрява нова електронна услуга. Всеки клиент на агенцията, който в годишната си данъчна декларация за 2016 г. е декларирал, че отговаря на условията за ползване на данъчни облекчения, предвидени в закона, от тази година ще получава акта си за възстановяване на надвнесените суми по електронен път. В случаите, когато не е посочен електронен адрес за кореспонденция, служител на агенцията ще се погрижи такъв да бъде деклариран от лицето. За по-голяма сигурност служител от НАП потвърждава с телефонно обаждане автентичността на получения имейл.

Ако все пак клиентът не желае връчването да стане по електронен път, актът може да бъде връчен и лично в обслужващия офис на НАП.

Наименованието на имейла гласи: „Съобщение от орган на НАП за предоставяне на документи по електронен път до…“. В имейла подробно са обяснени съдържанието на прикачените файлове и необходимите действия, които трябва да бъдат предприети. След активиране на прикачения линк автоматично се генерира от системата, че актът е връчен и се стартира 14-дневният срок за обжалване и преглед на документите.