
"Бетонният мост ще бъде премахнат и в това няма никакво съмнение", това обяви кметът на Пловдив Иван Тотев. Това обаче не означава, че пътната връзка не може да бъде наново построена, изтъкна той - не префасонирана, повдигната или други подобни методи за нейното запазване, а разрушена и заменена с чисто нова, отговаряща на изискванията и съвместима с жп мрежата.
"В момента проектът е в много напреднала фаза - имаме одобрени ПУП-ове, процедури за избор на изпълнител. В многото разговори, които сме водили с НКЖ, те казват, че нямат нищо против Бетонният мост да остане. Това е така и в момента никой няма да ви каже, че Бетонния мост е проблем за проекта. Но има едно голямо "НО", което не се казва. Позицията на НКЖ винаги е била една и съща - ако искате Бетонния мост да бъде запазен, то значи, че този Бетонен мост трябва да си го подсигурите, да си го построите", изтъкна Тотев.
Градоначалникът поясни, че в инженерните науки не съществува понятие като повдигане на мост, което изключва моделирането на настоящото пътно съоръжение.
Тръжната документация за обществената поръчка по модернизация на жп възел Пловдив и пробива под Централна гара повдигна редица въпроси по отношение на това да ли е заложено премахване на Бетонния мост в дейностите, които фирмата-изпълнител ще трябва да извърши. Към този момент процедурата, която възлиза на 80 милиона лева, вече е затворена и се очаква да стане ясно на кого ще бъде възложена.
Важно е да не си фантазираме и да създаваме нереални очаквания у пловдивчани, коментира той по отношение на предизборни политически платформи, които включват запазването на съоръжението. Той подчерта, че няма никакво значение какво иска който и да е от местната власт и бъдещата местна власт, тъй като става дума за държавен проект, който е много над желанията на един конкретен човек.
В крайна сметка Тотев подчерта, че Община Пловдив може да запази Бетонния мост просто като построи нов. Това е възможно да се случи едва след реализирането на ЖП проекта. На големият въпрос - дали пробивът под Централна гара, който ще свърже бул. „Васил Априлов” с бул. „Македония” и „Димитър Талев”, ще се случи преди бутането на Бетонния мост, дори НКЖ не се наема да даде конкретен отговор.
Още от категорията

Калин Стоянов: Вместо да осъди бруталните сцени, Демерджиев се зае с нападки срещу органите на реда

