Има логика новите водачи на превозно средство да са със специален статут, но мерките, които се вземат, са спорни. Добре е да стъпват на задълбочено проучване. Струва ми се, че депутатите просто са решили, че новите шофьори не трябва да управляват автомобили над 120 конски сили. Имам притеснението, че зад това не стои абсолютно нищо. ... Има ли статистика да това? По същия начин стои и въпросът с нощното шофиране. Проверено ли е къде се случва най-често? И много още хипотези. Когато се правят промени в закона, трябва да са обмислени и да стъпват на някаква статистика".

Това каза пред БНР адвокат Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи. Той подчерта, че за да могат да се решат проблемите, трябва да се видят причините, а за да се видят те - трябва статистика, която да се обсъжда и обмисля от законотворците.

Тодоров подчерта, че мерките, които държавата предприема срещу войната по пътищата, са "на парче, на принципа на пробата и грешката и са обикновено най-лесните решения, които изискват най-малко усилия от властта, затова виждаме, че резултатите не са особено позитивни".  

По думите на адвоката събираемостта на глобите за нарушения на Закона за движение по пътищата е 50%:

"Ако си мислиш, че няма да те хванат, а дори и да те хванат - няма да платиш тази глоба, няма значение какъв размер на глобата е записан в закона. ... Когато системата позволява някой непрекъснато да нарушава един или друг закон и една или друга разпоредба, без да е санкциониран, той получава фалшивото усещане за безнаказаност, а същото получава и обществото. Това са фактори, които водят до трагедиите на пътя". 

Дни преди началото на учебната година Илия Тодоров призова родителите да пазят децата и на пътя, и в автомобилите си, като ги обезопасяват:

"Отговорността за това, че всяка година един учебен клас си отива, е до голяма степен на собствените родители".