Комисията за защита на конкуренцията е глобила компанията "Данте Интернешънъл" за нарушения на миналогодишната й кампания "Черен петък". Обявяването на решението съвпада с днешния "Черен петък" за продажби с големи отстъпки.
Компанията е санкционирана с 551 хил. лева, което е 4% от приходите от продажби на онлайн магазина през 2013 г. Двама потребители са се оплакали в КЗК, че компанията първо е увеличавала цените, за да ги намали с до 70% в деня на промоцията. Освен това някои от стоките били в единични бройки и били изчерпени минути след началото й.
В становище до комисията организаторите на електронния магазин обясняват, че работят на три пазара - България, Румъния и Унгария, а при формирането на цените се отчита търсенето и предлагането в отделните държави, както и промените на цените на производителите и доставчиците. Изрично се посочва, че пазарът на електронна техника е доста динамичен и цените на тези продукти биват променяни от самите търговци и затова било невъзможно да се поддържат едни и същи продължително време. Освен това в общите условия било посочено, че броят на артикулите на на промоция е ограничен.
Отделно "Данте" е глобена с 206.8 хил. лева за рекламната игра на компанията "1+1 Tassimo". В нея в продължение на три дни през март компанията е предлагала на клиентите си при покупката на една кафемашина да получат втора от същия вид безплатно. Това по същество представлява предлагане на потребителя на добавка, която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери, се посочва в съобщението.
Говорител на "Данте" коментира пред "Дневник", че глобата е очаквана, но изрази недоумение, че налагането й се обявява именно днес. При сегашната кампания нередностите са изгладени, а размерът на глобата ще бъде обжалван в съда.
TrafficNews.bg