Електрическите тротинетки на компанията Lime, които бяха пуснати в София в четвъртък, вече се радват на засилен интерес. Ден по-късно те можеха да бъдат забелязани в движение и очакване на клиенти в широкия център на столицата, показа проверка на TrafficNews. Вече работят и така наречените "джуисъри", които следят дали батериите на тротинетките са заредени и ако не са ги взимат за зареждане. Компанията набира хора за това с кампания в социалнитре мрежи, като на тях им се плаща на час и свършена работа.
За да се наеме возилото трябва да се свали приложение за смартфон. След регистрация, която изисква лични данни и такива за дебитна или кредитна карта се отваря карта, която показва къде са свободните тротинетки. Те се отключват със сканиране на QR кода. Отключването струва 1,50 лева, а таксуването след това е 30 стотинки за минута.
Тротинетките започнаха да функционират в кампанията "Споделено пътуване" на Столична община. Предоставени са 154 електрически тротинетки и около 200 места за безплатното им паркиране, обяви кметът в четвъртък кметът Йорданка Фандъкова. Според нея това е една от мерките за подобряване на качеството на въздуха в София, където основен замърсител е автомобилният трафик.
След като се достигне желаната дестинация возилото се оставя на място по избор или на специално изградените за това стоянки от общината. Максималното разстояние, което може да измине скутера е около 25-30 км. По настояване на Фандъкова максималната скорост е ограничена до 20 км/ч.
Опитът на други европейски столици обаче показва че нерегламентираното паркиране на електрически тротинетки създава трудности за пешеходците и останалите участници в движението. Столичната община работи съвместно с държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" по регламентирането на ползването на електрически тротинетки, като се обмислят промени в Закона за движение по пътищата. Все още не ясно къде могат и не могат да бъдат карани возилата, трябва да ли да се кара с каска и с каква скорост.
Собствениците на електрически тротинетки, който стават все по-евтини и популярни могат да бъдат забелязани в София, както по пътното платно и велоалеите, така и по тротоарите, където представляват опасност за пешеходците. Част от минувачите откровено роптаят срещу новите возила, защото ги приемат за заплаха.
Още от категорията
НАТО и ЕС изграждат Дунав мост 3