Общинските съветници гласуваха искането към държавата за предоставяне на част от Ботаническата градина, за да може през нея да мине новата пътна връзка.  Идеята бул. „Санкт Петербуг” да бъде продължен и така да свързва район „Тракия” с „Източен”,. В плановете на администрацията е да се изгради пътна мрежа, с която да се стига от кръговото движение край хотел SPS до това на Скобелева майка.

Ботаническата градина се управлява от Аграрния университет, но е 100 % държавна собственост. За да се прекарат новите връзки са необходими около 130 кв.м от 11-те декара.

В мотивите е записано, че с изграждането на продължението на булевард „Санкт Петербург” ще се разтовари още повече движението в района, най-вече по бул. „Освобождение” и „Цариградско шосе”, също така ще се осигури и по-лесен достъп до Ботаническата градина.

Проектът предвижда разширяването на улици, които сега съществуват, както и изграждането на връзки с тях.

Припомняме, че Община Пловдив пусна обществена поръчка за проектиране не улици и булеварди. Тя е с 11 обособени позиции, като само направата на проектите за улиците ще стигне близо 1 милион лева.

На първа позиция е проектът за реконструкцията на  бул.”Хаджи Димитър” – в участъка от бул.”Хр.Ботев” до ул.”Царевец“. По-голямата част от булеварда е павирана и в изключително лошо състояние. Ремонтът на улицата е невралгичен и заради предстоящото изграждане на Модър – Царевец.

Паветата ще бъдат махнати и на  ул.”Богомил” от бул.”Източен” до ул.”Арх.Камен Петков”.

Друга павирана улица -  ”Любен Каравелов” от бул.”Васил Априлов” до бул.”Христо Ботев” също ще бъде основно ремонтирана.

Улица „Полет”, която свързва  Карловско шосе с Брезовско шосе е от изключително значение, тъй като тя ще бъде естествено продължение на булевард „Северен”, който в момента се строи.

Два проекта трябва да бъдат направени за улица „Цар Симеон” в Тракия. Освен нейното разширение от ул.”Княз Борис І” до ул.”Ягодовско шосе”, ще се направи продължение на бул. „Александър Стамболийски“ и свързването му с бул. „Цар Симеон“ като елемент на първостепенната улична мрежа, в участъка между бул. „Кукленско шосе“ и бул. „Асеновградско шосе“. Само тези два проекта са на стойност близо 300 000 лева. По този начин ще се направи нова връзка между районите „Тракия” и „Южен”.

Проект за реконструкцията на ул. “Рогошко шосе” в обхвата от Мост “Адата” до землищна граница на Пловдив е в друга позиция.

Преобразяването на „Даме Груев“ в участъка от транспортен възел „Родопи“ до бул. „Македония” е друга павирана улица, за която ще се изготвя проект.

Важна нова връзка е изграждането на продължението на  бул. „Македония“- от бул. „Никола Вапцаров“ до ул. „Поручик Въльо Стефов”, като ще пресича и булевард „Александър Стамболийски”.  

Заложени са и проекти за основни ремонти на улици в карето около Гранда -  ул. "Граф Игнатиев" - в участъка от бул. "Цар Борис III обединител" до ул. "Петко Д. Петков"; - ул. "Богомил" - в участъка от ул. "Петко Д. Петков"до бул. "Цар Борис III обединител" - ул. "Цар Асен I-ви" - в участъка от ул. "Леонардо Да Винчи" до бул. "Христо Ботев" - ул.“Леонардо Да Винчи“ - в участъка от ул.“Граф Игнатиев“ до ул.“Цар Асен I-ви“ - ул.“Борислав“ – от ул.“ Граф Игнатиев“ до ул.“Доспат“ - ул.“Хайдушка“, ул.“Доспат“, ул.“Крали Марко“, ул.“Добри Чинтулов“.

Обществената поръчка е единствено за изготвянето на проекти. След като те бъдат направени от Община Пловдив може да търсят финансиране за изграждането им. Финансирането на обектите вероятно ще бъде по линия на общинския и републиканския бюджет.