Бургазлийка публикува във Фейсбук профила си стряскащи кадри на новите си зъби, направени в известна дентална клиника в Истанбул. Тя потърси медията ни, за да разкаже какво е преживяла, след интервенцията, както и за недоволството от работата и отношението на „Dentasay”.  Сибиле Нашид се изправи открито срещу клиниката, след като до този момент е платила близо 30 000 лева  за цялата интервенция, но твърди, че работата е извършена изключително некачествено и състоянието й се влошава всекидневно.  След  първата намеса на зъболекарите и  „завършеният” резултат, тя е изпитала силни болки и видимо резултатът не е бил такъв, какъвто е очаквала.

По нейния разказ след дни на болки тя се е обърнала към лекари в Германия, където получила тревожна новина– състоянието ѝ не е боло добро, а направените импланти са могли да доведат до още по-сериозни проблеми, тъй като лепилото й не е почистено добре, твърди още сигнализиращата.  Сибиле Нашид  търси справедливост и желае да предупреди други хора, за да бъдат внимателни при избора на клиника за подобни процедури. Тя сподели и снимки в социалните мрежи, от които се забелязва проблемът с направените й импланти. На снимките се вижда появата на поражения в устната кухина.

Историята на Сибиле започва през края 2023 година, когато решава да постави импланти. Тя разбира за„Dentasay” чрез нейна приятелка, която работи за бранда и отговаря за българските пациенти. По думите на Сибилe у нас се развива много агресивна рекламна кампания за клиниката, а масово българи избират „Dentasay”, поради ниската цена на услугите.

ТrafficNews направи проверка в социалните мрежи, от която става ясно, че клиниката има физически офис във Варна и там се провеждат консултации с българи за предстоящи операции в Турция. В историята си пострадалата българка, която живее в Германия, заяви, че вече е получила множество съобщения от пострадали сънародници. Тя поясни, че участва в група, чийто членове изразяваят недоволството си от резултата. От проверката на медията ни става ясно още, че клиниката има множество страници за различните страни, в които зъболекарите извършват прегледи. Включително същата има и за български граждани. 

На 02.11.2023 започнах лечението си в "Дентасай" в Истанбул. Това беше най-голямата грешка в живота ми. Не мога да опиша травмата и стреса, който преживях. Да не говорим за болката, която търпя всеки ден. Нямам нито един зъб, който да не ме боли. Имам постоянно парене във венците. Здравите ми зъби бяха изпилени повече от необходимото и след това ми направиха кореново лечение, но с незапълнени канали. Боли ме челюстта, имам постоянно главоболие, изтръпва ми лявата ръка и ми се зачервяват бузите от вътрешната страна. Зъболекарите в Германия казаха, че това се дължи на некачествения материал”, коментира още жената.

 По думите на Сибиле Нашид й се е наложило да ходи 4 пъти до денталната клиника, като си е плащала всеки един самолетен билет от Германия до Истанбул. Въпреки това, по думите й съдействие от специалистите там не е получила. „Първите ми циркониеви коронки бяха залепени на 03.03.2024 в 2:00 часа през нощта . След 1 седмица започнаха да ме болят венците, отидох на зъболекар и той видя, че не са почистили лепилото. След това зъбите ми започнаха да се разместват и започнах да изпитвам ужасна болка. На 21.04.2024 летях обратно до Истанбул. Премахнаха всички циркониеви коронки. Отново болки, стрес, страдание, a резултатът е едно голямо разочарование. Болките ми продължават, коронките постоянно се разместват. Венците ми започнаха да посиняват”, разказа още тя.

 

На 30 октомври 2024 жената за пореден път е пътувала до Истанбул, за да говори със собствениците на клиниката. По думите й преди това тя е получила мнение от няколко специалисти  в Германия. Сибиле разказа, че заключението на всеки един е било идентично -неправилно лечение на зъбите, неправилно изработени коронки и прекалено изпилени зъби. „ Останах в Истанбул 5 дни, въпреки, че казаха много по-малък период. Не само, че не направиха никакво лечение, но ми казаха, че не виждат никакви проблеми.  Всичко е било на психическа основа. Не можахме да постигнем никакво споразумение, тъй като те не признаха грешките, които са допуснали. Собственикът на клиниката подигравателно ми каза, че ако намеря по-добър зъболекар, който да ми излекува зъбите, щял да поеме всички разходи. Не мога да ви опиша какъв позор и унижение преживях. До сега съм платила само 6000 лева за самолетни билети”, добави още в разказа си Сибиле Нашид.

От историята на жената става ясно, че веднага щом се е върнала в Берлин е посетила частна стоматологична клиника. Зъболекарят й е сложи антибиотик на венците, като е пояснил, че коронките трябва да бъдат премахнати възможно най-скоро. „Това, което разказвам, не е дори един процент от това, което преживях и чух от Дентасай. Не отидох в тази клиника, защото беше евтино, познавах преводачката още от ученическите си години. Тя обеща, че всичко ще е наред и няма да имам никакви проблеми. Повече няма да мълча, защото вече похарчих 30 000 лв. заради тази клиника. През следващото ми лечение трябва да платя 3 пъти повече заради тяхната некадърност”, каза жената.

Сибиле Нашид е категорична, че ще търси правата си по съдебен ред много скоро, но към този момент заяви, че се е фокусирала върху повторното лечение, тъй като болките й са ужасни и не може да се храни нормално. Нашид  уточни пред репортер на медията ни, че е отслабнала с близо 10 килограма по време на проблемите, които е имала с въпросната клиника.

TrafficNews опита да се свържи с представителите на „Dentasay” в България, като позвани на посочения в Инстаграм телефонен номер. Никой от тях обаче не отговори на обажданията ни.  Сибиле Нашид предостави и документи, от които се потвърждава, че е била пациент на въпросната дентална клиника в този период. Тя предостави на медията ни още различни писменни материали, включително и всеки един самолетен билет в посочените от нея периоди. Те няма да бъдат публикувани, поради съдържание на лични данни. 

Снимки 

Снимки-  реклама „Dentasa”

Снимки на резултата на Сибиле Нашид