Един туит на риалити звездата Кайли Дженър излезе солен на акционерите на Snapchat. 

Книжата на Snap понижиха стойността си с 6,1% в четвъртък, изтривайки 1,3 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията. Това се случи, след като в сряда Кайли Дженър написа в Twitter, че вече не отваря мобилното приложение. "Такааа... има ли друг, който вече не отваря "Снапчат"? Или само аз... Уф. Толкова тъжно", написа в сряда манекенката и полусестра на Ким Кардашиян, известна от общото им телевизионно шоу Keeping Up with the Kardashians. 

Независимо дали това е свързано с факта, че отскоро е майка или новият дизайн на приложението не ѝ харесва, изявлението привлече подобни отговори от част от нейните 24,5 млн. последователи.

Основната платформа Snapchat на Snap загуби част от блясъка си, или поне така смята една от влиятелните личности в социалните мрежи от клана Кардашиян-Дженър, пише Bloomberg. 

Туитът на Дженър беше последван от друг от Maybelline New York, който пита своите последватели дали да остане в Snapchat. Брандът за продукти за красота, притежаван от базираната в Париж L’Oreal, заяви, че „нейните гледания в Snapchat значително са намалели“, но тя все още иска да се свързва със своите последователи.

Анализаторът на Citigroup Марк Мей препоръча продажбата на акции от компанията по-рано тази седмица, след като забеляза „значителен скок“ на негативните отзиви относно новия дизайн на приложението. Той очаква те да доведат до спад в потреблението, което ще засегне финансовите резултати.

Малко по-късно след публикуването на първия си туит, Кайли Дженър написа, че все пак още обича Snapchat.

Компанията е в остра конкуренция със социалната мрежа "Инстаграм", собственост на "Фейсбук", и изявлението на Дженър, прочетено от нейните близо 25 милиона последователи в "Туитър", идва в труден момент, пише Би Би Си. Една от причините е новият дизайн на приложението от ноември, което причини всеобщо негодувание.

"Снапчат" обаче сякаш все още няма за какво да се притеснява. По-рано през месеца цената на акциите на компанията се вдигна с 50% на базата на финансовите резултати от миналата година. Компанията озадачава инвеститорите, които не знаят дали да я третират като следващия "Фейсбук" или мода, която ще отмине, обяснява Би Би Си, цитиран от Дневник. 

Противно на останалите мрежи, "Снапчат" е изградена на принципа, че споделеното чрез нея съдържание се "самоунищожава" след време - от секунди за съобщенията до 24 часа за публикации. 184 млн. потребители я използват всеки ден, по данни на самата компания.