Ръст над 80% годишно в продажбите към Лидл България отбелязва за последните три години бутилиращата компания за изворна, трапезна и газирана вода “Балдаран спринг”. Този значим ръст, както и инвестиции за над 15 млн. лв. в оборудване и инфраструктура, компанията постига само четири години след началото на съвместното партньорство, което стартира през декември 2020 г.

Заради сериозните обеми, които Lidl поръчва, през 2022 г. „Балдаран Спринг“ инвестира в най-модерната линия в България за бутилиране в опаковки от 0,330l до 1,5l, което увеличава производствения капацитет на дружеството почти двойно, а продажбите достигат 54% ръст още в първото тримесечие на 2023 г. През същата година компанията разширява складовата си база в Девин с умен склад, който може да съхранява до 3000 палета. Производителят наема и външен буферен склад в района на Пловдив, за да улесни логистиката до Lidl през летния сезон, когато потреблението на вода се повишава значително. До дни в завода се очаква да пристигнат и нови машини за производството на големи разфасовки – тубите от 6l и 11l, които ще повишат два пъти и половина капацитета на бутилирането им. Друга важна инвестиция е соларният парк, който произвежда енергия от миналата година. Той е с мощност 2.2 MW  и е най-големият в България сред производителите на бутилирани води.

“Благодарение на Lidl, ние пораснахме до размери, които бяхме планирали за доста по-напред във времето, закупихме най-модерните машини и оборудване от водещи европейски компании. Разширихме производството и капацитета си значително и само през 2023 г. сме експедирали над 82 млн. литра бутилирана вода, което ни нарежда на трето място по милиони литри бутилирана вода за годината. Инвестирахме в район, известен с голяма безработица, и по този начин осигурихме повече работни места, но най-вече – сигурност и предвидимост за бизнеса и хората ни. Това е ефектът Lidl за българските производители”, казва Таня Стоименова, изпълнителен директор на “Балдаран Спринг” АД. 

Към момента “Балдаран Спринг” доставя на Lidl нейни собствени марки изворна и трапезна вода 0,5l, 1,5l, 11l, спортна бутилка изворна вода 0,75l, газирани-изворни води 0,5l и 1,5l, както и много други акционни артикули.

„От бутилка в бутилка“

„Балдаран Спринг“ е компанията, на която Лидл България се доверява за производството на първите продукти под собствената марка Saguaro, чиито бутилки са със съдържание на 30% рециклиран материал. Вложеният рециклат се произвежда от пластмасовите бутилки, събрани в рамките на пилотния проект на веригата за обратно събиране на опаковки.

„Като влагаме бутилки с рециклиран материал обратно в бутилиращата индустрия в България, ние реализираме на практика модела „от бутилка в бутилка“. Това е нагледен пример за работещ кръгов модел, при който многократното използване на един и същи материал води до спестяване на ресурси и по-ниски въглеродни емисии. Към момента влагаме 30% rPet в преформите за газирани и изворни води Saguaro 0,5l и 1,5l, спортната бутилка Saguaro изворна вода 0,75l, както и в трапезните води на Lidl от 0,5l, 1,5l и 11l, също произвеждани от Балдаран. Вярваме, че това е правилният път и работим в тази посока и за други наши продукти под собствена марка – надявам се много скоро да можем да споделим с вас повече детайли за това“, каза Вълчо Русев, ръководител „Стоково снабдяване в Лидл България.

Пилотният проект на Lidl за поставяне на автомати за обратно събиране на пластмасови бутилки и кенове стартира през март 2023 г. Към момента такива автомати има в 20 магазина на веригата в 14 града в страната. 

„Всеки един европейски гражданин генерира около 190 кг. отпадъци от опаковъчни материали годишно. До 2030 г. това количество ще стигне до 260 кг. за година като половината от него ще бъдат пластмаса. За момента само 14% от пластмасата се рециклира. Европейският съюз вече взе решението да тръгне по пътя към кръговата икономика, която се базира на вторичното използване на материалите. Днес съм много щастлива, че мога да видя пример за работеща кръгова икономика не само в Швеция, където живея, но и в България, тук в завода на „Балдаран спринг“. Бутилките с 30% rPet, които се произвеждат тук още от миналата година, са факт шест години преди влизането в сила на това изискване на ЕС.

Партньорството между Лидл България и „Балдаран спринг“ е изключително добро сътрудничество между търговска верига и производители и е ключово за кръговата икономика. Това сътрудничество е и пилотен модел за въвеждането на бъдещата депозитна система в България“, каза Ана Ларсон, изпълнителен директор „Развитие на кръговата икономика“ на неправителствената организация  Reloop Europe. Ларсон беше специален гост на медийното събитие. 

..............

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 127 магазина в 54 града и над 4200 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.