Собственикът на транспортната фирма „Бористурист” ЕООД, превозвала учениците от Националната търговска гимназия – Пловдив на злополучната екскурзия в Кушадасъ, се оправда с Курбан Байрям за проблемите с неработещия климатик. „Заради големия мюсюлмански празник в Турция не можахме да намерим сервиз, който да отстрани проблема”, коментира пред TrafficNews Благовест Босев.

Припомняме, че абитуриентската екскурзия в Турция остави у десетки младежи и техните родители дълбоко разочарование. Единият от двата автобуса, осигурени за пътуването, е бил без работещ климатик. Според децата проблемът е бил известен още на отиване, но въпреки това превозното средство продължава да превозва групи. И така връщането към България се превръща в истинско мъчение. „Навън беше 38 градуса, а вътре термометър на телефона показваше 32. Бяхме като в оранжерия”, оплакаха се потърпевшите.

Кошмарна екскурзия за пловдивски ученици – без легла в хотелските стаи, без климатик в автобусаКазах на шофьора, че за мен няма място в рейса, а той ми отговори: Стойте си на земята, разказва едно от момичетата

Босев обаче отрече да е знаел за проблема. Той твърди, че климатикът се е развалил 1 час след тръгването – около Измир, на 100 км от Кушадасъ. „Получава се някаква авария. Климатикът не спира на 100 процента, но намаля. Запознат съм с това нещо. Но поради празника Курбан Байрям категорично ми отказаха да вкарат в сервиз автобуса, за да отстранят проблема на момента”, заяви той.

Затрудни го обаче въпросът какво щяха да правят децата, ако беше намерил работещ сервиз. И отговори, че щели да стоят някъде на хладничко.

Относно лошото отношение и виковете от страна на шофьорите към пътниците Босев посочи, че не е приемливо. „Разговарял съм с шофьорите. Те са при мен на работа от над 18 години. Досега съм нямал подобни оплаквания. Не съм бил на място да видя какво е било отношението. Днес сутринта се видях с част от децата, извиних се на всички. Още веднъж се извинявам за причиненото неудобство и некомфортното пътуване. Проблемът в автобуса е отстранен”, каза собственикът на „Бористурист”.

За липсата на един от шофьорите пък Босев увери, че трима водачи на два автобуса са достатъчни. „Всеки шофьор има право да шофира 9 часа, като на трима шофьора времето става 27 часа. Шофирането от Кушадасъ е 11 часа, с преминаването на границата и почивките става около 13 часа”, изчисли той.

И обясни, че всички деца, които днес са били на среща с него, са получили компенсация от 100 лева. „Всички, които се почувстваха некомфортно, че са ощетени по някакъв начин, се отзоваха и си получиха компенсацията”, каза превозвачът. Останалите пътници, които не са успели да реагират в рамките на час и половина днес, обаче няма да бъдат обезщетени.

„Ние бяхме добронамерени. Обяснихме им да дойдат днес в 11 часа да може всичко да се изговори, да се извиним. Който е имал желание и се е почувствал ощетен, трябваше да дойде”, допълни Благовест Босев.

Компенсираните са 8 души.