Пияни и дрогирани шофьори - за съжаление те не са изключение, а все по-честа картина по пътищата на България. Въпреки, че държавата обяви война на джигитите, и тази седмица не липсваха инциденти. Някои от тях бяха куриозни. В същото време неправителствените организации постоянно алармират за рискови участъци. Над 90 са те, сочи анализът на Европейския център по транспортни политики.
Нито един първокласен път в България не може да покрие минималните нормативни изисквания. До това заключение стигат от Европейския център за транспортни политики. А в действителност войната по пътищата продължава и от Центъра поясняват, че отсечките, които крият потенциална опасност от инциденти, са над 90. Сред тях са пътя Русе - Бяла, Кресненското дефиле, отсечката край село Микре, АМ „Тракия" между Стара и Нова Загора, пътят София - Самоков и други.
Десетки са отсечките на смъртта, на които всекидневно стават катастрофи. Така години наред мрачната статистика продължава да се допълва от загубени животи на пътя. Най-пресният случай е жестока верижна катастрофа на пътя София - Самоков. Почти 2 седмици след катастрофата, следите на мястото вече са заличени. Инцидентът стана в района на Панчарево, когато автомобил навлиза в насрещното и ударя други две коли. При сблъсъка загинаха двама души - шофьорът на автомобила и 16-годишно момиче. След 4 операции, продължили повече от 12 часа, животът на 18-годишния Александър е вън от опасност.
Година след трагичната катастрофа в Айтос, при която загинаха баща и двете му деца, хората искат трафикът да бъде изведен през околовръстен път. Красимира Митева е инициатор на протести за обезопасяване на отсечката. По думите й за една година нищо не се е променило.
И докато едни чакат промяна в движенето, други се надяват на възмездие. Гюлсум губи сина си и двете си внучета. Всяко ново преминаване през мястото връща спомените и болката й. „Нищо не се промени, какво ще се промени - само болка. Много обещаваха, но нищо не става. Да правят каквото трябва, за да не загиват другите хора, децата", призова жената.
Като отсечка на смъртта се прослави и Кресненското дефиле. Там властите отчитат спад на катастрофите. През изминалата година там са станали общо 55 инцидента, в които са загинали петима души, а 37 са били ранени. Три месеца и половина преди края на тази година в района има 17 катастрофи. А в борбата с войната по пътища се включиха и ограничителни колчета. Част от тях обаче не оцеляха дълго и бяха премахнати от вандали.
Друг опасен участък с концентрация на ПТП е на пътя София-Варна край ловешкото село Микре. От двете страни на пътя има бензиностанции и често шофьорите предприемат забранени маневри, за да излязат на първокласния път. При такъв случай миналата година загина семейство, а участник в инцидента беше тогавашния член на УС на АПИ проф. Олег Асенов, който заяви, че е пътник в автомобила. Преди месец, вероятно поради тази причина, на това място бяха поставени гумени ограничители за недопускането на обратен завой. Въпреки това, тази маневра беше засечена от наш екип.
10-ма са загиналите от началото на годината в отсечката на смъртта между Русе и Бяла. През миналата година там са станали 138 катастрофи с 18 жертви. Радослав Иванов пътува по опасната отсечка почти всеки ден и обяснява, че дори и да спазва правилата, риск от инцидент винаги има заради несъобразителността на останалите шофьори и състоянието на пътя.
Още от категорията
За ден хванаха над 30 пияни и дрогирани шофьори по пътищата