30 минути. Това е времето, което е необходимо на хората, които всяка сутрин минават по Околовръстното на Пловдив да стигнат от надлеза на Пещерско шосе до кръговото на 6-ти километър. По принцип разстоянието може да вземе за не повече от 3 минути, ако се движите с разрешената скорост, но не и в делничен ден между 7.30 и 8.30 часа. Всяка сутрин там има километрично задръстване, като опашката понякога стига чак до изхода за село Първенец. В същото време останалите три платна, които излизат от кръговото , изобщо не са натоварени.
"Всяка сутрин е кошмар. Тръгвам час по-рано за работа, за да не закъснея", коментира пловдивчанин, който живее в Кючук Париж и работи в "Метро" на Околовръстното. В този участък се влива цялото движение от Смолян, Кърджали, от селата от Родопска яка, автомобилите , които излизат на магистралата. Същата тапа, само че в обратна посока има между 17 и 18 часа.
Причината за това е, че в посока север - юг трасето е много по-натоварено от това, което е в посока изток-запад. И това се случва преди началото на големите ремонти в Пловдив.
Какво ще стане, след като бъдат затворени няколко основни булеварда в града и част от движението се изнесе по Околовръстното, можем само да гадаем.
Как може да бъде решен този проблем?
Кръговото движение е най- добрият и безопасен начин за регулиране на потока. В случая обаче заради неравномерното натоварване в пиковите часове, то забавя драстично преминаването. Затова собственици на фирми и предпреприятия, които са в района, подготвят писмо до директора на Областната дирекция на МВР- Пловдив, в което настояват в натоварените часове кръстовището да преминава на ръчен режим на регулиране. "Ако има полицай сутрин, който да регулира движението само за час, този проблем изобщо няма да съществува. Най- малкото би могло да се направи експеримент в продължение на няколко дни и да се анализират резултатите", категорични са работещите там. Бизнесмени дават пример с регулирането на трафика в София, където също на някои кръстовища има служители на КАТ в час пик , а също така и "умни" светофари, които пресичат възможността за поява на толкова големи "тапи".
TrafficNews ще продължи да следи казуса












Още от категорията
Виж всички
Трамвай дерайлира в София СНИМКА
Шофьор издъхна зад волана, блъсна кола
Акценти
Виж всички
Румен Радев започва консултациите за ново правителство
Тормозят жена от София, бореща се срещу незаконни постройки
Заря за пловдивската гордост: Радина Величкова навърши 18