Все още следствените органи не са се произнесли по въпроса с 48-годишен пожарникар Илиян Попов, който загина край Куклен по време на служебните си задължения миналото лято. Това подчерта директорът на Регионална дирекция ПБЗН - Пловдив комисар Георги Мангараков. До този момент е ясно, че инцидентът е станал след порой и в района, където пожарната кола се е обърнала, не е имало достатъчен спирачен път.

Огнеборец загина в обърнатата пожарна край Пловдив, има ранени СНИМКИ+ВИДЕОДвама пожарникари са откарани в болница


"Имало е голям порой, може би става въпрос и за аквапланинг. Но засега няма указания такива автомобили да се спрат от движение, тъй като разследващите анализират ситуациите и инцидентите с тях", допълни директорът на пловдивската пожарна. Тези автомобили, когато се карат в лоши атмосферни условия, трябва да се управляват с голямо внимание. Автомобилът, с който стана нещастният инцидент край Куклен, е прегледан от следствените органи. Той обаче е с такива щети, че не би могъл да се ремонтира. Въпреки че съставът от противопожарни коли е с един по-малко, комисар Георги Мангараков успокои, че броят е достатъчен. Пострадалият автомобил е бил дислоциран във Втора противопожарна служба Пловдив, където има още три автомобила.

Времето за реакция на противопожарните екипи е 45 секунди след постъпването на сигнала. Въпрос на други обстоятелства, като атмосферни условия, трафик и достъпност до съответния обект, е времето на пристигане на пожарните екипи. В града под тепетата функционират 4 районни служби за пожарна безопасност и защита на населението. Първа районна служба е в центъра на града, Втора - в Кючук Париж, Трета - в Международен панаир Пловдив, а четвъртата се намира в район "Тракия".

Директорът на Регионална дирекция ПБЗН - Пловдив комисар Георги Мангараков заяви пред медиите, че пловдивските пожарникарски екипи нямат проблеми с реагирането и отиване на място в случай на подаден сигнал за пожар. Екипите предварително знаят кои улици в града са затворени и затова подбират резервни маршрути за отиване до мястото на пожара. Съответните институции, като ВиК, ЕВН и районните кметства, подават сигнали в случай на затворени улици или възпрепятствани маршрути поради ремонти.

Проблемите за реагиране идват обикновено в пиковите часове, когато движението в Пловдив е по-натоварено. Тогава при подаден звуков и светлинен сигнал водачите би трябвало да се отместят от пътя, за да направят място на автомобила със специален режим на движение. Директорът на пловдивската пожарна подчерта, че водачите не са толерантни спрямо пожарните коли или други превозни средства, реагиращи в специални ситуации.