Къде са институциите? Този резонен въпрос задават читателите на TNS.bg, възмутени от казуса с пловдивчанката, тормозена от таксиметров водач.
В неделя читателка на сайта се оплака, че взела такси от паркинга на МОЛ Пловдив и поискала да бъде откарана към Понеделник пазара. Вместо към центъра обаче, таксиметровият шофьор се насочил към …Коматево. На въпросът „къде всъщност отива“, таксиджията най-безцеремонно се обърнал към нея и казал, че тя очевидно не е от Пловдив и не знае, че пътищата са разкопани и че това е най-краткият път до центъра. След като жената му обяснила, че е кореняк пловдивчанка и че е доста добре осведомена кои улици в момента са в ремонт, шофьорът обърнал и минавайки през Гарата, стигнал все пак до Понеделник пазара. Таксито е марка „Дачия Логан“ с регистрационен номер РВ 64 74 PH. Върху колата има стикер на несъществуващо радиотакси - 61 99. Автомобилът е собственост на таксиметровия шофьор Николай Чучулски - лице, познато до болка на служителите на ДАИ.
Справка в Дирекция „Автомобилна администрация“ – Пловдив поискана от TNS.bg показва, че през последните 6 години инспекторите са съставили цели 14 акта на въпросният водач.
Пред 2010 година той има два акта. Карал е без удостоверение за регистрация и е имал още едно нарушение. През 2011 той получава 3 акта. Чучулски е засечен да издава фискални бонове с невярна информация, да кара без регистриран таксиметров апарат, а също така и да не използва най-краткия маршрут. През 2012 година са му съставени цели 5 акта. Той дублира гореизброените нарушения, като освен това кара без талон на колата и не попълва пътна книжка. През 2013 година по жалба на клиент му е съставен акт, тъй като е отказал замерване. Същата година има още две наказания за отказ да издаде касов бон и фактура. Тази година той е санкциониран веднъж.
Чучулски е обжалвал почти всички актове на ДАИ, но повече от тях са потвърдени от съда и са изпратени в НАП, за да му бъдат наложени поставените глоби. Факт е, че в подобни случай събираемостта е нулева, тъй като шофьорите, които масово нарушават наредбите, са се погрижили да нямат нищо на свое име и на практика държавата не може да им вземе нищо.
Икономическа полиция също е проверявала Николай Чучулски.
Междувременно той е успял да излезе поне по документи от „зоната на здрача“ като се е регистрирал в едно от дружествата на превозвача Мариян Киров. Кара на възможно най-високата тарифа, разрешена от общината. По този начин, когато някой от недоволните клиенти си направи труда да отиде до ДАИ, той може да оправдае цената на услугата.
Не може да бъде глобен за заблуждаваща информация заради стикера на несъществуващо радио такси, тъй като в Наредбата, касаеща организацията на таксиметровата дейност, подобни ограничения няма.
Всъщност много от „копърките“, които причакват жертвите си на стоянките по гарите и автогарите, използват стикери, които визуално дублират радиотаксита на големи фирми от София, Бургас, Стара Загора, Хасково. По този начин пътник, който няма информация за фирмите в града, лесно може да бъде заблуден.
Много от „ужилените“ пътници реагират и първата им реакция е да се обадят на тел. 112. От там ги свързват със съответното районно управление. В повечето случаи обаче дежурните полицаи ги препращат към ДАИ, макар че контролът по Наредба 34 освен на „Автомобилна регистрация“ е възложен и на полицията.
От Дирекция „Автомобилна администрация“ се ангажираха да проверят поредния случай, в който Чучулски отново е главно действащо лице. „Проверява се абсолютно всеки постъпил сигнал на гражданин, отделно инспекторите регулярно извършват проверки и когато има нарушения го санкционират. Но няма как да му попречим да извършва таксиметрови услуги“, коментираха от ДАИ за TNS.bg.
Така че, перифразирайки Илф и Петров, ще кажем на читателите ни, че спасението на пътниците от нагли водачи засега е в ръцете на самите пътници. Съветваме ги да не се поддават на заплахи, а при всеки опит да бъдат изнудвани и шантажирани да звънят на 112.
Какво разказва жената, докарана до нервен срив от Чучулски, четете ТУК!
TNS.bg