Над 20 млн. лева ще отидат за ремонт на ключови улици и булеварди в Пловдив. Строителната програма, касаеща пътната инфраструктура, е вече изяснена, като се очаква проектите да стартират един по един.
След завършването на „Руски“, „6 септември“ и „Васил Априлов“ трябва да започнат дейностите по Кукленско шосе. За там има гласувани 3 млн. лева за тази, и още толкова за 2019-а година. Първият етап от Голямоконарско шосе също трябва да стартира, като за там има 1 млн. лева.
Градските власти ще се опитат да вземат пари от държавата за реконструкцията на северното платно на бул. „Христо Ботев” от Централна гара до Коматевския възел, както и част от „Копривщица”.
Тези обекти трябва да стартират през първата половина на 2018 година.
Градските власти пуснаха и обществена поръчка за ремонт на улици и булеварди в районите на Пловдив. Тя е на стойност 7 млн. лева, като е разделена на три позиции.
В първата позиция са районите район „Северен“, „Източен“ „Централен“, а втората „Западен”, „Южен” и „Тракия”. Двете позиции са с прогнозна стойност по 3 млн. лева. Третата позиция е само за квартал Коматево. Тя е на стойност 1 млн. лева, колкото бяха гласувани от Общинския съвет за тотален ремонт на уличната мрежа там.
На практика всеки един район ще разполага с 1 млн. лева за ремонти на компрометирани участъци.Улиците, които ще се ремонтират ще са съобразени с предложенията на районните кметове, които са били дадени към Голяма община.
Очаква се парите да отидат за ремонти на невралгични вътрешноквартални улици и такива, които са в компрометирано състояние. Реконструкции ще има и на части от булеварди, които имат нужда от неотложен ремонт. Срокът за изпълнение е 180 дни.
През втората половина на 2018 година може да започне разширяването на бул. „Васил Априлов“. В момента там вървят отчуждителни процедури, а бюджета има над 2 млн. лева за изпълнението му.
Проектни дейности вървят и за други ключови булеварди. Общината сключи договор с проектантски фирми. Заданията могат да бъдат завършени до средата на годината, а след това да се извади строително разрешение и да се финансират обектите. Част от тях обаче ще останат за догодина.
Близо 1 млн. лева ще отидат за детайлни проекти за реконструкцията на бул.”Хаджи Димитър” – в участъка от бул.”Хр.Ботев” до ул.”Царевец“. По-голямата част от булеварда е павирана и в изключително лошо състояние. Ремонтът на улицата е невралгичен и заради предстоящото изграждане на Модър – Царевец.
Договор има и за улица „Полет”, която ще свързва Карловско с Брезовско шосе. Там ще бъде използвана нов технология за с рециклирани материали, тя е нова за Пловдив и е подходяща за улици без подземна мрежа и комуникации. Улицата е важна тъй като тя ще бъде естествено продължение на булевард „Северен”, който в момента се строи.
Два проекта трябва да бъдат направени за улица „Цар Симеон” в Тракия. Освен нейното разширение от ул.”Княз Борис І” до ул.”Ягодовско шосе”, ще се направи продължение на бул. „Александър Стамболийски“ и свързването му с бул. „Цар Симеон“ като елемент на първостепенната улична мрежа, в участъка между бул. „Кукленско шосе“ и бул. „Асеновградско шосе“.По този начин ще се направи нова връзка между районите „Тракия” и „Южен”.
Проект за реконструкцията на ул. “Рогошко шосе” в обхвата от Мост на Адата до землищна граница на Пловдив ще бъде направен в следващите 12 месеца. Също така договор има и за продължението на бул. „Македония“- от бул. „Никола Вапцаров“ до ул. „Поручик Въльо Стефов”, като ще пресича и булевард „Александър Стамболийски”.
Нито една фирма обаче не е поискал да проектира улица „Даме Груев”. Поради тази причина от градските власти ще престъпят към директно договаряне. Преобразяването на улицата е предвидено в участъка от транспортен възел „Родопи“ до бул. „Македония”.
До края на година може да започне и „Модър – Царевец“ и новият мост над река Марица, но ако всички процедури са завършени и се намери финансиране, което ще трябва да бъде от държавата заради мащабните проекти.