Поредна група пътници на България ер стана заложник на неразбориите с графика на авиокомпанията. Пътниците, които трябваше да излетят за испанския град Малага в 17,20 часа този следобед, ще го направят най-рано в полунощ. В още по-сложна ситуация са поставени всички над 180 пътници, които трябва да летят в обратна посока от Малага до София. Те вече се намират на аеропорта и са без никаква информация кога ще има самолет за тях.
"Тук сме като заложници, на таблото пише реалния час на излитане, но по наши пътища разбираме, че няма да излетим навреме, защото се чака самолета от България, който от там ще излети в полунощ, а от тук най-рано в 5 часа сутринта. Ако няма ново закъснение, най-рано ще сме в България в 9 сутринта, което е абсурдно", разказа пред TrafficNews.bg пловдивчанка, която пътува със семейството си от Малага.
Преди малко на хората им раздали по 10 евро талони за храна и вода, защото се очаква да изкарат на летището още 10 часа.
"Пада ни се по евро на час", пресмята пасажер на компанията.
От София до Малага има по два полета седмично и в последните три седмици няма случай, в който самолетът да е излетял на време, твърди още потърпевшата.
„На идване полетът ни от Бургас закъсня седем часа. От колцентъра в България казват, че не могат да ни помогнат сега. Носят се слухове, че България ер поемат полети, но нямат самолети, което е абсурдно“, разказа пред TrafficNews.bg пловдивчанката Евгения Ангелова.
И допълва:
„Никога повече няма да пътувам с тази компания, защото е невъзможно да държиш пътници като заложници.“, казва още младото момиче.
В същото време държавата проверява „България ер” заради десетки закъснения на полети. Вече четвърти ден компанията не успява да превози стотици пътници в срок.
Превозвачът твърди, че причината е лошото време в Москва.
„Ситуацията беше тежка, не се случва за първи път. Аз лично съм повече от 20 години в авиацията, има такива ситуации, които налагат нерегулярност и закъснения”, заяви пред Нова тв Христо Тодоров, изпълнителен директор на „България ер”.
Пътници обаче се оплакват, че не са били своевременно информирани за закъсненията на полетите.
„Ние сме излъчили информация към летището и оператора по наземно обслужване за това закъснение, дали сме инструкции съответно за храна и напитки към кетъринговата компания”, заяви Христо Тодоров.
Точно това сега ще проверява държавата.
„Ние трябва да видим оттук нататък дали авиокомпанията се е погрижила за самите пътници. Съответно зависи от тежестта, авиокомпанията може да бъде санкционирана”, заяви Станимир Лешев, главен директор ГВА.
Очаква се проверката да приключи до две седмици. От утре графикът на полетите на „България ер” ще бъде изцяло възстановен. Превозвачът обещава да компенсира всички по правилата.