Има ли решение на проблема с паркоместата в големите комплекси, както и кой носи отговорност за тяхната липса? Това са два от въпросите, по които читателите на TrafficNews.bg дебатираха относно материала с абсурдната ситуация в комплекс „Оазис 4”.
Припомняме, че междусъседска война се разрази в комплекса, който е разположен непосредствено до улица „Димитър Талев”. Ситуацията там е следната – живеят 1400 души, а паркоместата са едва 400, а съседите масово нарушават правилата за движение.
Жена, която живее в комплекса обаче е решила, че нещата не може да продължават така и е сигнализирала Общинска полиция за колите, които са окупирали улицата, водеща до комплекса. Те са се отзовали на сигнала и са започнали да глобяват наред коли, които са спрели на улицата, на която има знак – забранено паркирането и престоя. Черешката на тортата е поставил неизвестно лице, което е боядисало целия забранителен знак с бяла боя в нарушение на Наказателния кодекс.
Цялата статия може да прочетете ТУК
Читателите на TrafficNews.bg не са единни в мненията си за това кой носи отговорност за абсурдната ситуация. Някоя смятат, че проблемът е в общината, други в държавата. Трети пък са на мнение,че купувачите сами са си виновни, че си купили жилище без паркомясто, а освен това били свикнали с живота в по-малките населени места.
Ето и част от мненията:
„Да сте си купили паркомясто с апартамента, дано всеки ден ви лепят фишове. Не сте на село да спирате където си искате!”
„Един от основните проблеми е, че не всички нови жилищни сгради имат паркоместа колкото са апартаментите, а тези които имат се продават на цени наполовина на самото жилище което е доста нередно според мен.”
„Тая казарма, наречена "Оазис" е такава грозотия! След няколко години ще стане по-зле и от олющените панелки в Тракия. Нямаше ли кой да построи нещо по-лицеприятно?”
„За всяко жилище требва да има 2 паркоместа минимум , без които не трябва се дава Акт 16.Предстоят зверски задръствания ....Стягайте се !!!”
„Всеки апартамент има паркомясто по новите изисквания, но има два проблема. Първият е, че никой не може да задължи купувача на апартамента да си купи и гаража /няма закон за това/ и второто е, че на 400 апартамента има 700 до 800 леки автомобила. Според мен пред блока трябва да има право да паркира само по един автомобил на апартамент, а втори и трети такъв да са на платен паркинг.”
„А относно вас, маЙни - И аз не съм от Пловдив, но съм в пъти по-културен от вас. Не само, че 80% от вас са пълни некадърници на пътя, но сте и безочливо нагли! Не сте нищо повече от хората от други градове и села. Няма селяни и граждани, или наши и ваши. Има манталитет и възпитание”
„Във виетнамското общежитие в „Тракия” е същото. Платените паркоместа, като гледам са малко заети, но за сметка на това всичкото баровец от родопската яка и не само смело паркира на булеварда чак до светофара, а от другата страна в уличката на Йегер-а е няква касапница.. Един върху друг. Дечицата в детската градина и яслите не ги облазявам, още от ранни зори ще са здраво надишани с изпарения от автомобилите. Мисля, че е време да сезираме администрацията в Тракия... С'я някой 'капацитет' ще каже - нали си плащам данъците, ОБЩИНАТА Е ДЛЪЖНА ДА МИ ОСИГУРИ ПАРКОМЕСТО!! Не, господин селски капацитет, общината не те задължава да си купиш автомобил!
„Вместо да се обиждате на селяни и граждани, помислете и предложете алтернатива. Например може ли да се построят на няколко етажа паркинги, както е в другите страни. Не може в един блок с шест входа по 24 апартамента, да се осигурят на улицата паркоместа. Това са 144 апартамента, а някои имат повече от една кола. Не се карайте, а мислете глобално, уважаеми Граждани!”
Кметът на район „Южен” Борислав Инчев заяви пред наш репортер, че в случая администрацията няма какво да направи.
„Постоянно гледаме терени, на които да изграждаме паркинги. Ето – отсреща направихме такъв за 63 коли. В плановете на Община Пловдив е при продължението на бул. „Македония” да се изгради нов паркинг в тази зона. Проблемът е в националното законодателство. Не може в такъв комплекс, в който живеят 1400 души да има едва 400 паркоместа. Крайно време е петте най-големи града да бъдат сложени в друга категория и да не се позволява строителство без необходимия брой паркоместа”, заяви Инчев.