Специален екип от Националната следствена служба започна рано тази сутрин разследването на причините за дерайлирането на влаковата композиция с цистерни с пропан бутан на Централната жп гара в Пловдив, предаде репортер на TrafficNews.bg
Част от дерайлиралата товарна композиция в Пловдив все още се намира на жп линията на Централната гара в града. Цяла нощ аварийно-спасителните екипи работиха по разчистването на трасето.
От фирмата, която е превозвала опасния товар подозират, че лошата инфраструктура е причинила инцидента, тъй като дерайлирането на влака е започнало от счупен език на стрелка.
От Национална компания „Железопътна инфраструктура” обаче отричат да носят вина за случилото се. Предстои изземане на черните кутии на локомотивите, за да се провери точната скорост, с която се е движила композицията при навлизане в гара Пловдив.
Какво казаха зам.-директорът на „Булмаркет” Светослав Първанов и директорът на Национална компания „Желозопътна инфраструктура” – вижте във видеото на ТРАФИК ТВ:
"Констатирана беше счупена стрелка. Тя е част от езика на входните стрелки. Счупването е видяно от всички, които участваха в огледа. Дерайлирането е започнало от мястото на счупването.", твърди пред TrafficNews.bg зам.директорът на "Булмаркет" Светослав Първанов.
От Национална компания обаче не са съгласни, че лошата инфраструктура е причинила инцидента.
"Никой не може да каже в момента дали е виновна инфраструктурата или е виновен превозвачът", твърди директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски.
Композицията с два локомотива е превозвала 2100 тона гориво. Живущите в района твърдят, че са се разминали на косъм от второ Хитрино.
"Нали видяхте в Хитрино какво се случи – жертви, къщи. Тук щеше всичко да хвръкне, ако гръмне цистерна", споделя Костадин Иванов, който живее в една от близките къщи.
Предстои изземане на черните кутии на локомотивите.
"В момента са взети материали за проби от релсите и локомотивите, предстои проверка в депото на тегловото уравновесяване на локомотивите и след това можем да кажем категорично какво е положението", допълва директорът на НКЖИ.
Проверка на прокуратурата установи, че първата машина е същата, която е теглила композицията, взривила се при инцидента на гара Хитрино през декември 2016 година.
"Това е един технически изправен локомотив, който няма пречка да се движи по железните пътища", категорични са от "Булмаркет"
В неделния ден пътническите влакове на гара Пловдив се движат по график и без закъснение.